"پوکمون گو" و مدهای زودگذر دیگری که دنیا را تسخیر کردند!

وب‌سایت نیوز دات کام لیستی از محبوب‌ترین مدهای زودگذر جهان تهیه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "نیوز دات کام"، در کمتر از یک هفته از انتشار بازی "پوکمون گو"، میلیون‌ها نفر در اماکن عمومی مشغول نبرد با هیولاها به وسیله تلفن همراه خود شدند. حمایت گسترده از این بازی، 10 میلیارد دلار به ارزش سهام شرکت "نینتندو" افزود. از آن‌جا که افراد غرق این بازی با تلفن همراه می‌شوند و ممکن است به اطراف توجهی نکنند، پلیس کشورهای مختلف درباره خطرات این بازی در اماکن عمومی هشدار دادند. البته این مدهای زود گذر مسائل جدیدی نیستند. در ادامه مطلب به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

پلانکینگ: از حدود سال 2008، مردم شروع به خوابیدن رو به زمین روی هر چیزی کردند و از آن عکس گرفته و آن‌ها را در فضای مجازی منتشر کردند. از مد افتادن این حرکت نزدیک به یک سال طول کشید.

هولاهوپ: در دهه 1950، این اسباب بازی پلاستیکی کودکان – که صدها سال پیش از آن وجود داشته است – به یکباره میان بزرگسالان محبوب شد. چرخاندن یک حلقه پلاستیکی دور کمر افراد در هنگام تماشای تلویزیون، فیلم و یا گوش دادن به موسیقی، خیلی زود تبدیل به یک عادت شد.

سودوکو: این بازی فکری با اعداد، نخستین بار در فرانسه و در قرن 19 میلادی ظهور کرد. در اواخر دهه 1970 تقریبا تمامی روزنامه‌های آمریکا بخشی را به این بازی فکری اختصاص داده بودند. پس از محبوبیت بسیار زیاد این بازی در قرن 21 میلادی، ژاپنی‌ها از آن اقتباس کرده و آن را به جهانیان ارائه دادند.

بلعیدن ماهی قرمز: این یکی از منزجرکننده‌ترین مواردی است که در این لیست آمده است. این مد از دهه 1920 و 1930 میلادی به وسیله دانشجویان آمریکایی باب شد.

تاماگوچی: تنها ژاپنی‌ها می‌توانند از پس ساخت یک حیوان دست‌آموز دیجیتالی برآیند! افراد می‌توانستند از این اسباب بازی‌ها مانند یک حیوان خانگی مراقبت کرده و به آن‌ها غذا دهند! البته تمامی این‌ها تا زمانی ممکن بود که باتری دستگاه به اتمام نمی‌رسید.

مکعب روبیک: در دهه 1980 میلادی، یک استاد دانشگاه ریاضی مجارستانی این اختراع پیچیده را به جهان معرفی کرد. دیری نگذشت که این مکعب در دستان میلیون‌ها نفر که سعی در حل معمای آن داشتند، دیده شد.

یویو: این وسیله که در یونان باستان نیز وجود داشته است، در دهه 1960 میلادی به فرهنگ عامه بازگشت. از آن پس، محبوبیت این وسیله با افت و خیزهایی روبرو بوده است.

سنگ‌های دست آموز: یک سنگ بردار. آن را در یک جعبه قرار بده و بفروش. این بازاریابی هوشمندانه در آمریکا خیلی زود از میان رفت. اما مبتکر آن یک و نیم میلیون سنگ 4 دلاری را به فروش رساند و میلیونر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاج رضا
۱۷:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
امان از این تفکر
آخرین اخبار