تحلیلگران: حمله فرانسه حاکی از آسیب‌پذیری این کشور در برابر تروریسم است

تحلیلگران تأکید کردند حادثه نیس فرانسه نشان می‌دهد این کشور در برابر حملات تروریستی تا چه حد آسیب‌پذیر است.

تحلیلگران: حمله فرانسه حاکی از آسیب‌پذیری این کشور در برابر تروریسم است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، وقتی گروه تروریستی داعش در سال 2014 در عراق و سوریه پیشروی می کرد، سخنگوی گروه، فرانسه را هدف خوبی نامید. ابو محمد العدنانی، عناصر داعش را تشویق کرد «کافران اروپایی یا آمریکایی-به خصوص فرانسوی های کثیف و پلید» را بکشند و افزود می توانند از «هر شیوه ممکن» استفاده کنند. حتی اگر شده «با سنگ جمجمه آن ها را خرد کنند یا با چاقو سلاخیشان کنند و یا با خودرو آن ها را زیر بگیرند.» انگیزه مرد 31 ساله تونسی که 84 نفر را در نیس با کامیون زیر گرفت، هنوز مشخص نیست. اما احتمال می رود او به تحریک داعش، دست به این اقدام زده باشد. 

اگر این چنین باشد، این رویداد حاکی از آسیب پذیری شدید فرانسه در برابر حملات تروریستی است. این آسیب پذیری از چند عامل ناشی می شود. حقیقت تلخ این است که فرانسه دارای بیشترین اقلیت مسلمان اروپا است و جمعیت مسلمان آن به 10 درصد می رسد. این باعث پیدایش موجی می شود که اقلیت کوچک ممکن است به افراط گرایی کشیده شوند.

فرانسه با ذکر تعداد، دقیق ترین شمار مزدوران خارجی که در سوریه برای داعش می جنگند را در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر اعلام کرده است. البته هنوز مشخص نیست آیا مهاجمان نیس، با این گروه ارتباط دارند یا نه. 

علاوه بر این، فرانسه بخشی از حوزه شینگن است و یعنی مرزهای آن با کشورهای اروپایی، باز هستند. فرانسه برخلاف انگلیس که همیشه مرزهای خود را به شدت کنترل می کند و از نعمت جزیره بودن برخوردار است، برای جلوگیری از موج تروریست های مشکوک یا سلاح به کشور خود، نمی تواند کاری انجام دهد. 

برخی از تروریست هایی که نوامبر سال پیش در پاریس، دست به کشتار و بمب گذاری زدند، در واقع مقیم بروکسل بودند. آن ها موفق شدند از موقعیت سفر بین این دو پایتخت استفاده کنند. 
در نهایت، شواهدی وجود دارد که آژانس های اطلاعاتی فرانسوی و سرویس های امنیتی آن با سیل تهدیدها مواجه هستند. زیر نظر گرفتن هزاران فرد مظنون، کاری بیش از حد شاق است. 

خبر خوش این است که فرانسه، رقابت های فوتبال یورو2016 را بدون حمله تروریستی از سر گذراند. همین، مدعای حرفه ای بودن نیروهای امنیتی این کشور است. دولت تصمیم داشت وضعیت فوق العاده ای که بعد از کشتار پاریس وضع کرده بود را لغو کند. 

اما فاجعه نیس نشان می دهد هر کشوری که جشن های رایگان و تجمع مردمی، و در اصل، مردم سالاری داشته باشد، در معرض خطر این جنایتکاران است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۵
داعشی های فرانسوی مثل مثل سازمان منافقین می باشند برای ملت فرانسه !!!!!!
وقتی دولت ریاکار فرانسه ، سازمانی جهنمی ( منافقین ) را که بار پرونده ای هفده هزارنفری از ترور ملت مظلوم ایران را به دوش می کشد در پاریش پناه داده و به آن اجازه برگزاری کنفرانس و کسب حمایت های بین المللی را به عنوان جایزه کشتار ملت ایران و عراق و سوریه می دهد !!!!!
باید در داخل خاک خودش منتظر عواقب حضور تروریست هائی مثل منافقین اعم از ایرانی یا فرانسوی ( از گروه داعش ) باشد !!!!!
آخرین اخبار