شیراز؛

بیش از 9هزار خانوار فارسی در سایه حمایت سازمان بهزیستی

بیش از 9 هزار و ۲۶۰ خانوار در استان فارس از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان فارس گفت: پنج هزارو 178 زن سرپرست خانوار نیز از خدمات بهزیستی فارس بهر مند هستند.
فروتن به برخی خدمات ارایه شده به مددجویان بهزیستی فارس اشاره کرد و گفت: پرداخت هزینه مسکن 146خانوار، ایجاد شغل برای 456نفر ، برگزاری دوره آموزشی مهارتهای زندگی برای 13 هزارو 200نفر از این خدمات است.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه وظیفه سازمان بهزیستی ارائه خدمات اجتماعی حمایت و کمک رسانی به محرومان و نیازمند جامعه است افزود: پوشش زنان سرپرست خانوار در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تقویت کارکردها و تحکیم بنیان خانواده از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی است.
فروتن افزود: خدمات بهزیستی به افراد و خانواده های نیازمندی که درآمد ماهیانه آنها از 40 درصد حداقل دستمزد قانون استخدام کشوری کمتر باشد، زنان و دخترانی که بنا به دلایلی از قبیل فوت، طلاق، مفقودالاثر شدن، اعتیاد، محکومیت به زندان، از کارافتادگی، اعزام به سربازی سرپرست، سرپرستی خود یا خانواده را به عهده دارند و از مستمری بازنشستگی و قوانین حمایتی دیگر برخوردار نباشند؛ از افرادی هستند که خدمات عمومی به آنان ارائه می شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر در 10 مرکز از جمله مراکز آموزشی وتوانبخشی معلولین ذهنی، مراکز آموزشی وتوانبخشی معلولین جسمی حرکتی، مراکز روزانه سالمندان و مراکز روزانه درمان و توانبخشی بیماران روانی مزمن مشغول به فعالیت هستند و به افراد تحت پوشش خدمات ارایه می کنند.
کارشناس مراکز شبانه روزی معاونت توان بخشی بهزیستی استان فارس هم اظهار داشت: بیش از ۱۷ هزار معلول مرد و بیش از ۱۳هزار معلول زن در شهر شیراز تحت پوشش بهزیستی فارس هستند که از این تعداد بیش از ۶هزار معلول جسمی مرد و بیش از ۴هزار معلول جسمی زن در شهر شیراز سکونت دارند.
محمدی راه اندازی خط تلفن 123، اورژانس اجتماعی،مرکزمداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق را از خدمات دیگر ارایه شده به افراد زیر پوشش ذکر کرد و افزود: سازمان بهزیستی با ارائه خدمات در جامعه از کودکان و نوجوانان و خانواده های بی سرپرست حمایت ویژه می کند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار