لیگ شانزدهم / تبریزی ها با توپ پر می آیند

تیم های تبریزی حاضر در لیگ برتر که جذب بازیکن در فصل نقل و انتقالات عملکرد قابل قبولی داشته اند آماده حضور پرقدرت در لیگ شانزدهم هستند .

لیگ شانزدهم / تبریزی ها با توپ پر می آیندبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، با  زدن سوت شروع لیگ برتر قطار به ایستگاه شانزدهم رسید و تیم های حاضر در لیگ برتر طی مراسم قرعه کشی حریفان خود را شناختند. تیم های لیگ برتر در فصل نقل و انتقالات همگی در تکاپوی جذب بازیکنان و ستارگان مطرح تیم های مختلف بودند که خود را برای حضوری پرقدرت در لیگ جدید آماده کنند. تیم های لیگ برتری از همان  روزهای ابتدایی نقل وانتقالات همگی برای حضوری موفق مبادرت به جذب بازیکنان مطرح کرده اند.

 

*تیم های تبریزی لیگ شانزده نماد فوتبال پرافتخار آذربایجان شرقی و غربی

اما در این میان حضور سه تیم از یک استان در لیگ شانزدهم به منزله اقتدار فوتبال تبریز در سطح کشور است که می تواند در آینده ای نزدیک بازیکنان بسیاری را به فوتبال کشور تحویل دهد. نخستین تیم این استان که همیشه حضور پرقدرت و فعالی در لیگ­ها داشته است از پرطرفدارترین تیم این شهر و جزء موفق ترین تیم های لیگ بوده است.

تراکتورسازی که سابقه دیرینه در لیگ برتر، حذفی و آسیا داشته است پس از 8 سال دوری از لیگ برتر به جمع برترین های فوتبال کشور پیوسته و ضمن اینکه همیشه از بالانشینان لیگ بوده چند بار مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را گرفته است و این تیم از افتخارات فوتبال تبریز  است.

اما دومین تیم راه یافته به جمع برترین های کشور تیم نوپای گسترش فولاد است که با پیراهن آبی و زرد در لیگ برتر حضور یافته است.

اگرچه این تیم حضور سه گانه ای در لیگ برتر داشته است اما در طی این سه حضور نتوانسته توفیقی همانند نخستین تیم شهر تبریز به دست آورد. گسترش در سه دوره حضور خود در لیگ برتر به رده های میانی جدول بسنده کرده و در لیگ پانزدهم نیز جایگاه نهمی را به خود اختصاص داد. اما این تیم با مالکی ثروتمند هم اکنون از جمله تیم های متمول فوتبال کشورمان است.

گسترشی ها در زمین اختصاصی خود از دیگر تیم ها پذیرایی خواهند کرد.

 

*ماشین سازی تیم جدید با تفکرات و سیاست های بومی گرایانه

اما سومین تیم شهر تبریز ماشین سازی این شهر است که به عنوان دومین تیم از لیگ دسته یک جواز حضور در مسابقات لیگ شانزدهم را کسب کرده است. ماشین سازی پس از حضور موفق در لیگ دسته یک با سرمربیگری رسول خطیبی وارد لیگ برتر شد تا سومین تیم تبریزی راه یافته به لیگ برتر باشد. مسئولان تیم ماشین سازی پس از حضور در لیگ برتر سعی در جذب بازیکنان  کلیدی و تاثیرگذار لیگ داشته اند به طوریکه از همان روزهای نخست به دنبال تقویت خطوط سه گانه خود بودند اما در این میان هدف مسئولان و سرمربی تیم مبتنی براین بود که بومی گرایی را در تفکرات خود برای جذب بازیکن به کار گیرند و تیم را با بازیکنان شهر و استان خود ببندند. مسئولان تیم در ابتدا سعی کردند که با رسول خطیبی سرمربی تیم شان تمدید قرارداد کنند تا تیم را به لحاظ فنی بیمه کرده باشند.

 

*مثلث تبریزی لیگ شانزده پیشتاز جذب بازیکن در فصل نقل و انتقالات

 اما از همان نخستین روزهای  فصل نقل وانتقالات بیشتر بمب های خبری در خصوص جذب بازیکن که بر روی  خروجی خبرگزاری ها قرار می گرفت مربوط به جذب بازیکن در تیم های تبریزی بود. تراکتورسازی به عنوان نخستین تیم تبریزی در نقل و انتقالات عملکرد بسیار موفقی داشته است. مسئولان این تیم در ابتدا تفکر راضی کردن هوادار تیم پرطرفدار تبریزی را در دستور کار خود قرار داده اند. بدین منظور که با امیر قلعه نویی مجددا" تمدید کردند تا سکان فنی تراکتور را بدست فرد کاربلد و با تجربه ای بسپارند. اما مسئولان این دست از تلاش برنداشته و لوسیانو ادینیو، کرار جاسم، بنگر، ابراهیمی و دیگر ستاره های لیگ را درو کردند . اما از آن طرف نیز به عنوان ضلع دیگر مثلث فوتبال تبریز با جذب دخسوس در روزهای نخستین نقل و انتقالات تقویت تیم را از خط دروازه شروع کردند و سپس با جذب بازیکنان دیگر سعی در افزایش توان تیمی خود برای حضور موفق در لیگ شانزدهم نمودند.

 

اما نظر کارشناسان در خصوص عملکرد تیم های تبریزی در نقل و انتقالات و قرعه تیم های تبریزی حاضر در لیگ برتر

* محمودی: قرعه گسترش و ماشین خوب است اما تراکتور نه

کاظم محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره قرعه کشی تیم های تبریزی حاضر در لیگ برتر اظهار کرد: بدون شک باید گفت قرعه کشی تیم های گسترش و ماشین سازی مناسب بود و نوید شروعی خوب در لیگ شانزدهم برای این دو تیم خوب تبریزی می دهد.

وی در ادامه افزود:از طرفی دیگر قرعه تراکتور، قرعه مناسبی نیست چرا که تراکتور این روزها با توجه به درست شدن زیرساختها و توسعه زمین ورزشگاه یادگار امام هفته های نخست لیگ شانزدهم را بدون زمین سپری می کند و با توجه به اینکه چهارهفته ابتدایی در تبریز را میزبان خواهد بود که برگزاری و کسب امتیاز در این بازیهای نخستین می تواند تیم را از لحاظ روحی تقویت کند با مشکل روبه رو خواهد شد و احتمال از دست دادن امتیازات برای تیم پرطرفدار تراکتورسازی خواهد رفت که امید می رود مسئولان تیم و فوتبال تبریز هرچه سریعتر مشکل زمین مسابقه تراکتورسازی را برطرف کنند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به عملکرد تیم های تبریزی در نقل و انتقالات عنوان کرد: نمی توان دقیقا گفت چه تیمی موفق عمل کرده است. در واقع همه تیم های تبریزی عملکرد مناسبی در جذب بازیکن داشته اند. تراکتور با جذب ستاره های لیگ و گسترش با تلاش برای تقویت تیم جذب بازیکنان خوب را مدنظر قرارداده است و ماشین سازی نیز توانسته است با جذب بازیکنان با تکنیک خود را در لیگ شانزدهم مطرح کند.

 

*دین محمدی: تیم های تبریزی عملکرد قابل قبولی در نقل و انتقالات داشته اند

سیروس دین محمدی نیز در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص قرعه تیم های تبریزی حضور یافته در لیگ برتر گفت: به نظر من قرعه تیم های لیگ برتری تبریزی بسیار خوب بوده است و هر سه تیم به حریفان مناسبی در قرعه برخورد کرده اند .

وی در ادامه افزود: عملکرد تیم های تبریزی نیز قابل قبول بوده است و مسئولان هر سه تیم سعی داشتند بهترین بازیکنان را در هر سه خطوط برای تقویت تیم شان جذب کنند.

باید دید که با توجه به عملکرد مناسب تیم های تبریزی و قرعه این تیم ها ، ماشین سازی، گسترش، تراکتورسازی به چه جایگاهی در لیگ شانزدهم دست می یابند؟

آیا تراکتور با جذب ستاره های مطرح لیگ انتظارات پرشورها را برآورده خواهد کرد؟ و گسترش و تیم تازه لیگ برتری ماشین سازی در پایان چه رده ای از جدول را به خود اختصاص می دهند؟

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۶ تير ۱۳۹۵
تراکتور نماینده کل ترک ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۶ تير ۱۳۹۵
اینجا هواداران تیم ها در کنار هم هستند و تنها برای نام آذربایجان به استادیوم می روند و هیچ دشمنی با یکدیگر نداشته و نخواهند داشت و هر کس که از نفاق بین هواداران تراکتور و ماشین حرف بزند قطعا آذربایجانی و به فکر منافع فوتبال آذربایجان نیست .رسول خطیبی
آخرین اخبار