گذر از خیابان‌های پاریس در خانه موزه انتظامی/ صدای امواج خروشان در نیکنام‌ده

پیشنهادهای جذاب سینمایی، تئاتر، کتاب، گالری و گردشگری برای پر کردن اوقات فراغت آخر هفته را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از  مسائل روزمره کند.

سینما آخر هفته:
این روزها شبنم عرفی نژاد فیلم «پشت در خبری نیست» را با کارگردانی خود روی پرده سینما برده است که خلاصه آن بدین گونه نقل شده است:
نادر دزدی می‌كند و با جواهرات سرقتی به خانه‌ای كه خواهرش پروين در انجا پرستار خانگی است می‌رود. هادی نامزد پروين سرباز است او مامور می‌شود به همراه ليلا كه دادگاه حق حضانت فرزندش را به او داده به خانه شوهر سابقش بهروز برود. خانه بهروز در همان آپارتمان پروين است.
در این فیلم بازیگرانی از جمله شهرام حقيقت دوست، مهراوه شريفی‌نيا، حسن موذنی، منصوره سپاه منصور، صالح ميرزا اقايی، رضا رويگری و... به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر آخرهفته:
نمایش «شایعه» به کارگردانی داریوش مودبیان در محله‌ای از شهر پاریس اتفاق می‌افتد که عموم مردم آن بیکار هستند. شخصی با سوالی اتفاقاتی را در این محله رقم می‌زند. آخر این هفته فرصت خوبی است تا بارفتن به خانه موزه استاد انتظامی پایاین نمایش بنشینید و از تماشای آن لذت ببرید.
گفتنی است در این اثر نمایشی سعید پارسا، آسیه عطوفی، میعاد راشدی، علی دشتی، علیرضا اخوان، سپیده ثاقب، هومان سالکی، هستی رزازچیان، آرین صفایی و بهار شکوری ایفای نقش می‌کنند. 

کتاب آخر هفته:
آلاله تا چند ماه دیگر پا به چهل سالگی می گذارد و اکنون در کنار همسر بسیار منطقی و مهربانش فرهاد و دختر شاد و سرحالش شقایق زندگی می کند. او مسئول برنامه ریزی کنسرت رهبر ارکستری است که قرار است از اروپا به ایران بیاید ولی این فرد کسی نیست به جز عشق دوران جوانی آلاله. آمدن عشق دوران جوانی به همراه دلهره ها و ترس و نزدیک شدن دوران پیری آلاله را گیج کرده و فرهاد و شقایق به او کمک می کنند.
شاید این داستان برایتان آشنا باشد اما جایی آن را نخوانده باشد! داستان کتاب «چهل سالگی» توسط لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن  به نمایش در آمده ولی افرادی که تعصب خاصی روی کتاب و کتابخوانی دارند به طور حتم خواندنش را از دست نمی دهند و با سرزدن به کتابفروشی ها آن را خریداری می کنند.

گالری آخرهفته:
سرزمین غمبار زمین نام نمایشگاهی است که توسط دستان یکی از هنرمند کشورمان به نقاشی در آمده و در صفحه بروشور خود چهره غمگین یک زن سالخورده را کشیده است.بارفتن به این نمایشگاه می توانید حرف های این نقاش را ببینید و یاحتی اگر کمی دقت کنید بشنوید.

آخر هفته کجا بریم؟
زمانیکه در مسیر جاجرود قرار می گیرید و به سمت سد لتیان می روید، در نزدیکی «نیکنام‌ده» رودخانه ای وجود دارد که مردم آخر هفته با رفتن به آنجا روحیه ای تازه می کنند و اوقات فراغت خود را به تفریح و شادی می گذرانند. پس اگر اهل طبیعت و رفتن بیرون به صورت گروهی هستین فرصت خوبی است تا به آنجا بروید و از نزدیک صدای دلنشین رودخانه را بشنوید.

گزارش از نیلوفر جوانشیر






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار