یزد؛

ممنوعيت جابجایی و توزیع گوشت مرغ فاقد کد رهگیری

جابجایی و توزیع گوشت مرغ فاقد کد رهگیری در یزدممنوع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: با درج کد رهگیری روی بسته‌بندی مرغ، امکان پیگیری این محصول در تمام مراحل از تولید تا مصرف فراهم شده است.
 
 علی‌اکبر حداد زاده افزود: از سال گذشته طرحی به منظور درج کد رهگیری بر روی بسته‌بندی مرغ به اجرا درآمد که در طی این طرح امکان پیگری تمام مراحل تولید تا مصرف مرغ فراهم شده است.
 
وی در اين باره گفت: تمام مرغ‌های بسته‌بندی موجود در مراکز عرضه، دارای کد رهگیری 10 رقمی هستند که اگر مصرف‌کنندگان این کد را به سامانه‌ی 30008903 پیامک کنند به اطلاعات مربوط به محل توزیع، محل کشتار، محل تولید گوشت همچنین نام مرغدار، نام کشتارگاه و تاریخ کشتار دسترسی خواهند داشت.
 
این مقام مسئول افزود: هرگونه جابجایی و توزیع مرغ منجمد یا تازه‌ی کشتار شده فاقد کد رهگیری ممنوع است و ناظرین بهداشتی دامپزشکی در صورت مشاهده‌ی موارد تخلف در این زمینه مطابق با قانون با فرد خاطی برخورد می‌کنند.
 
حدادزاده در پایان با بيان اين كه این طرح با هدف اطمینان بخشی از سلامت گوشت مرغ در سراسر کشور به اجرا درآمده است، از شهروندان یزدی خواست تا در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک یا بروز مشکل در زمینه ی  مرغ خریداری شده با شماره 1512 دامپزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار