سمنان؛

زندانیان ندامتگاه شهرستان دامغان به نصف کاهش یافت

جمعیت زندانیان این ندامتگاه در طول دو سال اخیر بیش از ۵۰ درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛رئیس اداره زندان دامغان اظهار داشت: با مجموعه تلاش‌های انجام‌شده حمایتی، فرهنگی و قانونی شمار افراد دربند ندامتگاه شهرستان دامغان از 247 نفر به 121 نفر کاهش پیداکرده است و خوشبختانه تعداد افرادی که پس از آزادی مجدداً مرتکب جرم شده و به زندان بازگشته‌اند، بسیار ناچیز بوده است.

ابوالقاسم امیر احمدی خاطرنشان کرد: مجموعه فعالیت‌های مددکاری، اقدامات کارکنان زندان، اقدامات ارشادی و فرهنگی، تعامل و همکاری با دادگستری و دادسرا، نیات خداپسندانه خیران نیک‌اندیش، فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان، تلاش شورای حل اختلاف و پیگیری پرونده‌ها و اخذ رضایت شکات، موجب این کاهش کمنظیر تعداد زندانیان ندامتگاه دامغان شده است.
وی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی، اعتقادی و تربیتی در ندامتگاه این شهرستان گفت: برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم با حضور اساتید شهرستانی، دوره‌های آموزشی اخلاق و احکام اسلامی و مهارت‌های زندگی با بهره‌گیری از حضور مبلغان دینی ازجمله این برنامه‌ها است.
امیر احمدی با بیان این مطلب که سرقت و مواد مخدر بیشترین میزان مجرمان ورودی به ندامتگاه دامغان را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: علاوه بر کمک 117 میلیون تومانی خیران دامغانی در جشن گل‌ریزان ماه رمضان امسال جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، مردم نیکوکار این شهرستان در سال گذشته 23 میلیون تومان در این زمینه به ندامتگاه دامغان کمک کرده‌اند.
امیر احمدی با اشاره به برگزاری طرح قرآنی "صبح روشن " در ندامتگاه شهرستان دامغان اظهار داشت: در این طرح که به همت حجت‌الاسلام حسینی مسئول فرهنگی این ندامتگاه برگزار می‌شود علاوه بر اقامه نماز جماعت صبح، زندانیان روز خود با تلاوت یک صفحه از قرآن مجید همراه بامعنی و تفسیر آیات آغاز می‌کنند.
وی با یادآوری برگزاری محافل انس با قرآن، بیان احکام و احادیث، تصحیح قرائت نماز و اقامه نماز عید فطر در ماه مبارک رمضان در این ندامتگاه، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های سوادآموزی با همکاری نهضت سوادآموزی اداره آموزش‌وپرورش و دوره انتقال از کم‌سوادی به باسوادی و برنامه‌های ورزشی ویژه زندانیان در رشته‌های والیبال، فوتسال، فوتبال دستی و دارت، علی‌رغم کمبود شدید فضای زندان از دیگر برنامه‌های این مرکز بوده است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار