درودگر: قبح فساد در فوتبال ریخته است

رئیس اسبق کمیته فوتسال گفت: قبح پرونده فساد در فوتبال ریخته است و برخورد جدی با این موضوع صورت نمی گیرد.

صادق درودگر در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فو‌تسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره پرونده فساد در فوتبال، گفت: در فوتبال و ورزش ما با فساد برخورد ریشه ای صورت نمی گیرد. فساد از جایی آغاز می شود که افرا دارای مسئولیت خارج از اختیارات خود و اساسنامه فدراسیون ها دست به اقداماتی می زنند و این حس را در سایر افراد مجموعه به وجود می آورند که می توانند فرا قانونی عمل کنند.
 
وی افزود: به دلیل این که افراد یک مجموعه مانند زنجیر به هم متصل هستند به اصطلاح از هم آتو دارند و فساد همدیگر را پوشش می دهند. بنابراین این موضوع چندان پیگیری نمی شود.
 
درودگر با اشاره به قدیمی بودن بحث فساد در فوتبال ایران اظهار کرد: با وجود سابقه دار بودن بحث فساد در فوتبال ایران متاسفانه برخورد جدی با این موضوع صورت نمی گیرد و افرادی که محکوم و محروم شده اند با خیال راحت به فعالیت خود ادامه می دهند.
 
وی ادامه داد: قانون هیچ نقصی ندارد بلکه ضمانت اجرای آن به دلیل منافع مشترک مفسدین و برخی مسئولان تا حدودی زیر سوال می رود. به نظر من مسئولان قضایی و نظارتی کشور باید مانند مسئولان ایتالیا که در سال 2006 برخورد قاطعی با عاملان پرونده کالچوپولی داشتند،  جدیت بیشتری درباره فساد در فوتبال داشته باشند. ما ابتدا این پرونده را رسانه ای می کنیم و پس از آن که قبح فساد در فوتبال ریخته شد، برخوردی با آن نداریم.
 
مدیرعامل سابق باشگاه ملوان انزلی درباره این که آیا  مهدی تاج رئیس از ابتدای دوران ریاست خود در فدراسیون فوتبال، برخورد قاطعی با پرونده فساد در فوتبال داشته یا خیر گفت: باید صبر کرد و به رئیس جدید فدراسیون درباره این پرونده زمان داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: لیگ برتر ، فساد ، درودگر ، تاج ، مجلس ، قبح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار