یاسوج ؛

شناسایی 360 نقطه حادثه خیر در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر کارگروه حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس شاخص کشوری تعداد نقاط حادثه خیز در استان 360 مورد است که از این تعداد 132 مورد در لیست نقاط پرتصادف کشور قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛بیت الله محرابی افزود: 81 نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد اما با توجه به تغییر شاخص متوسط کشوری بر اساس تصادفات رانندگی سال 94 نقاط حادثه خیز این استان از 81 مورد به 132 مورد افزایش یافت.

وی بیان کرد: از مجموع 132 نقطه حادثه خیز پرخطر در کهگیلویه و بویراحمد 43 مورد در سال های قبل با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و پلیس راه استان برطرف شد.

محرابی اظهار کرد: رفع 13 نقطه حادثه خیز پرخطر کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته و امسال در دستور کار قرار گرفته که تاکنون پنج مورد رفع شده و مابقی نیز به دلیل کمبود اعتبار هنوز برطرف نشده است.

وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل محرومیت ناشی از گذشته از تمامی استان های کشور در زمینه جاده سازی عقب است و هم اکنون استان یک کیلومتر آزادراه ندارد.

محرابی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای 97 کیلومتر بزرگراه است، ابراز داشت: نبود آزادراه، کمبود بزرگراه و مشکلات جاده های ارتباطی این استان موجب افزایش بروز تصادفات رانندگی در استان شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون جاده ارتباطی یاسوج - سمیرم با تردد روزانه حدود 6 هزار وسیله نقلیه جزو جاده های پرتردد کهگیلویه و بویراحمد بوده که باید به آزادراه یا بزرگراه تبدیل شود.

محرابی گفت: جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد باید ارتقا یابند زیرا جوابگوی حجم بالای ترافیک نیستند.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص اعتبار لازم برای رفع نقاط حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در عید فطر امسال بهره برداری نشدن پل های سوم و چهارم بشار یاسوج موجب افزایش بار ترافیک در این شهر شد که لازم است هر دو پل در اسرع وقت افتتاح شوند.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.