یاسوج؛

4400 فقره انشعاب غیرمجاز آب به مجاز تبدیل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و 400 فقره انشعاب غیرمجاز آب این استان به مجاز تبدیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید علی لدنی نژاد افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز 700 فقره انشعاب غیرمجاز آب در این استان جمع آوری و به مجاز تبدیل شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته 385 فقره انشعاب غیرمجاز آب در کهگیلویه و بویراحمد به مراجع قضایی استان معرفی و حکم در مورد آنها صادر شد در حالی که این تعداد از ابتدای امسال تاکنون 517 فقره بوده است.

لدنی نژاد اظهار کرد: از ابتدای پارسال تاکنون 9 هزار و 500 فقره انشعاب غیرمجاز آب و 10 هزار و 800 فقره انشعاب غیرمجاز فاضلاب در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: از آثار مخرب استفاده از انشعاب های غیرمجاز آب می توان به هدر روی، اُفت فشار، شکستگی لوله ها و شبکه ها و تضییع بیت المال و حقوق مشترکان اشاره کرد.

لدنی نژاد ابراز داشت: شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 142 هزار مشترک آب و افزون بر 28 هزار مشترک فاضلاب است.

وی افزود: اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی لازم برای تبیین و تشریح حرمت شرعی و خلاف قانون بودن استفاده از انشعاب های غیرمجاز فاضلاب و آب برای قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

لدنی نژاد گفت: یکی از هدف گذاری های شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد ترویج و نهادینه کردن فرهنگ استفاده نکردن از انشعاب های غیرمجاز فاضلاب و آب بین خردسالان، نونهالان و نوجوانان این استان است.

وی با اشاره به لحاظ شدن جرایم نقدی از پنج تا 200 میلیون ریال برای افراد استفاده کننده از انشعاب های غیرمجاز فاضلاب و آب در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: انتظار می رود که دادگستری استان به پرونده های مربوط به انشعاب های غیرمجاز رسیدگی سریعتری کرده و شعبه خاصی را تیز در این زمینه ایجاد کند.

لدنی نژاد اظهار کرد: از مسئولان دادگستری کهگیلویه و بویراحمد درخواست می شود که به رفع معارضات اجتماعی پروژه های در حال اجرای شرکت آبفای شهری این استان کمک بیشتری کنند.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: انشعاب ، غیرمجاز ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.