خدمتگزاران رضوی؛ طرح رسیدگی به امور مستمندان و محرومان

سرپرست موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: رسیدگی به مستمندان و سرکشی بر احوال محرومان اولویت اصلی طرح «خدمتگزاران رضوی» است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خدمتگزاران رضوی؛ طرح رسیدگی به امور مستمندان و محرومان، علی اکبر عصارنیا با بیان اینکه خدمت به بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرزوی خیل عظیمی از عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است، گفت: علاقمندان به خدمت در بارگاه نورانی امام هشتم(ع) می توانند با عضویت در طرح «خدمتگزاران رضوی» به توفیق خادمی آن حضرت دست یابند.

وی افزود: با توجه به تاکید ویژه به رسیدگی به مستمندان و سرکشی بر احوال محرومان طرح «خدمتگزاران رضوی» طراحی و همزمان با برگزاری همایش بزرگ «جهادگران رضوی» رونمایی شد.

عصارنیا خاطر نشان کرد: با راه اندازی طرح «خدمتگزاران رضوی» زمینه برای حضور همه افرادی که دارای توانمندی های مختلف هستند، فراهم شد.

وی گفت: عموم علاقه مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی می توانند توفیق خدمت به امام هشتم(ع) را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و سایر نقاط محروم به دست بیاوند.

عصارنیا اظهار کرد: بنابر آیین نامه های برنامه ریزی شده، طرح «خدمتگزاران رضوی» در حال حاضر در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی اجرا می شود و با گذشت زمان این طرح در استان های دیگر کشور نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: شرایط عمومی عضویت در طرح «خدمتگزاران رضوی» داشتن حداقل سن 20 سال تمام، دارای توانایی و یا امکانات مناسب و قابل استفاده مستمر برای خدمت به محرومان و مستمندان، شهره به خوشنامی، تدین و اخلاق مداری، پایبندی و تعهد به ضوابط و مقررات و شئونات آستان قدس رضوی است.

عصارنیا گفت: حداقل ساعت موظفی خدمت برای «خدمتگزاران رضوی» 8 ساعت در ماه است و خدمتگزاران رضوی باید علاوه بر دقت در انجام وظیفه و ارتباط منظم با کانون ها و نمایندگی های آستان قدس رضوی شهر خود، برنامه های آموزشی پیش بینی شده در این دوره را با موفقیت به انجام برسانند و پس از طی موفق و رضایت بخش دوره 3 ساله، زمینه برای حضور عزیزان در مراحل بالاتر و توفیق خدمت مستقیم در حوزه حرم مطهر رضوی فراهم می شود.

وی گفت: افرادی که تمایل به همکاری در این طرح دارند، لازم است پس از ثبت نام اولیه و دسته بندی اطلاعات، به کانون ها و نمایندگی های آستان قدس رضوی در شهرستان های محل سکونت خود مراجعه و فعالیت خود را در زمینه های مختلف آغاز کنند.

یاد آوری می شود؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در طرح «خدمتگزاران رضوی» می توانند به پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی «aqr.ir» مراجعه کنند.

انتهای پیام//


برچسب ها: رسیدگی ، امور ، مستمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.