بسیاری از مدیران درجه یک کشور از ظرفیت شوراها بی اطلاع هستند

رئیس شوراهای اسلامی خراسان رضوی گفت: اعضای شوراهای اسلامی با ظرفیت های شورا خیلی فاصله دارند و بسیاری از مدیران درجه یک کشور از مسئولیت های شوراها اطلاع ندارند که باید آموزش ببینند.

بسیاری از مدیران درجه یک کشور از ظرفیت شوراها بی اطلاع هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،بصیری پور صبح امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و دست اندرکاران امور شوراهای شرق استان افزود: برای پویایی شوراها باید شورا پروری و شورا یاری سخت کارکنیم و من به ظرفیت شورای عالی استانها نمره ۴ از ۱۰ می دهم.

وی گفت: خروجی و عملکرد شوراها در روستا باید جوری باشد که مردم به سرعت پای صندوق رأی رفته و حتی داوطلب شوند و اگر مردم پای صندوق رأی نرفتند و داوطلب نشدند که دولت بزور مردم را بیاورد که این هم به عملکرد شوراها بستگی دارد.

رئیس شوراهای اسلامی خراسان رضوی تأکیدکرد: بیش از ۵۰ ظرفیت را برای شورا تعریف کرده ام که آموزش یکی از اساسی ترین آنهاست که باید آموزش را جدی بگیرند و فراموش نکنند.

بصیری پور با اشاره به حضور دو و نیم درصدی بانوان در شوراهای استان خاطرنشان کرد: امیدواریم حضور پرشور بانوان را در دوره بعدی شوراها شاهد باشیم.

مسئول گروه آموزش دفتر استانداری خراسان رضوی در ادامه همایش گفت: اعضای شورا یک کار تیمی دارند که شعار کار تیمی عبارت است از باهم بودن آغاز است،باهم ماندن پیشرفت است، باهم کارکردن موفقیت است.

حنیف پور تصریح کرد: شهرداران حق ندارند در مقابل مصوبه شورا مقاومت کنند و شورا و مردم یک ظرفیت و پتانسیل قوی هستند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی در کار تیمی موفق هستند که در بالاترین سطح آگاهی قرار دارند و عدم شناخت، حرص خوردن و آب در هاون کوبیدن از ویژگی های افراد ناتوان است.

مسئول گروه آموزش دفتر استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: در شوراهای اسلامی استان تعداد ۲۱ خانوم حضور دارند که لازم است بانوان تلاش کنند در دوره بعد آمار و ارقام بیشتری را داشته باشیم.

فرماندار تربت جام هم در ادامه با تشریح وضعیت جغرافیایی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان گفت: یکی از مشکلات اساسی شوراها تاکنون این بوده که از ظرفیت قانونی شوراها استفاده نشده است.

رستمی افزود: آموزش اعضای شوراها نقش بسیار مهم و مؤثری در عملکرد شورا دارد.

وی گفت: شوراها باید در مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان که شرایط دشواری داریم و چالش ها و تهدیدها در این موضوعات جدی است چاره اندیشی کنند.

فرماندار تربت جام افزود: اعتماد اجتماعی در بین مردم کم شده است که پیام خوبی برای ما ندارد.

وی تصریح کرد: بی اعتمادی در جامعه یک چالش است و عموما نکات مثبت را قبول ندارند و سپس قضاوت می کنند.

رستمی خاطرنشان کرد: فضای کار بسیار سخت شده است و رابطان باید وارد فضای منطقی شوند و اعتماد را به جامعه برگردانند.

شهردار تربت جام هم در ادامه بعنوان میزبان همایش گفت: شهرداران با کمترین حمایت و امکانات عمران و آبادانی شهر را برای شهروندان به ارمغان میاوردند.

بدری احمدی با بیان اینکه بی متولی ترین اداره شهرداری است که وضعیت بسامانی ندارد تصریح کرد: شهرداری ها با کاهش شدید صدور پروانه و فشار از سوی مردم مواجه هستند.

شهردار تربت جام گفت: شهرداران کار طاقت فرسایی دارند و با امکانات کمی که دارند با برخی کوتاهی از سوی مردم با بالاترین برخوردها مواجه می شوند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار