یزد؛

افتتاح از نخستین تجهیزات تصویربرداری دوبعدی و سه بعدی بدن در یزد

مراسم افتتاح و بهره‌برداری از نخستین تجهیزات تصویربرداری دوبعدی و سه بعدی بدن با عنوان دستگاه EOS چهارشنبه 23 تیرماه در بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استادیار دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به ظرفیت انسانی و علمی حوزه پزشکی و درمانی استان یزد، ‌بروز رسانی تجهیزات درمانی و تشخیصی، لازمه ارائه خدمات مناسب تری به متقاضیان حوزه بهداشتی و درمانی است.

سید محمدجلیل ابریشم عنوان کرد: برای نخستین بار در کشور، بیمارستان شهید صدوقی یزد، مجهز به دستگاه تصویربرداری دو بعدی و سه بعدی تمام بدن می شود.

وی افزود: این دستگاه منحصر بفرد، قابلیت تصویربرداری از نیم رخ و تمام رخ بدن به طور هم‌زمان و بصورت دو بعدی و سه بعدی و تنها در یک کلیشه را دارد و شدت اشعه آن 90 درصد کمتر از رادیو گرافی و 500 تا هزار مرتبه کمتر از سی‌تی‌اسکن می باشد.

این متخصص ارتوپدی توانایی تصویربرداری بصورت نشسته،‌ ایستاده و متناسب با شرایط جسمی بیمار را از دیگر قابلیت‌های دستگاه تصویربرداری چند بعدی بیمارستان شهید صدوقی یزد عنوان و بیان کرد: دستگاه پیشرفته EOS تصویر را در اندازه واقعی ارائه و برخلاف عکس‌های ثبت شده از سایر دستگاه‌ها، نیازی به بزرگنمایی تصاویر ندارد.

ابریشم گفت: دستگاه تصویربرداری چند بعدی بدن انسان با عنوان فنی EOS ، مجهز به سیستم میکرودز است، که با یک دهم میزان اشعه تصویربرداری از بزرگسالان نسبت به اطفال و کودکان را تصویربرداری می‌کند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.