اهواز،

اختصاص مسیر ویژه برای صادرات محصولات پتروشیمی

مسير ويژه براي صادرات محصولات کانتينري پتروشيمي در منطقه ويژه ي اقتصادي بندر امام خميني ايجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي  خوزستان  گفت :  اين طرح در راستاي  تحقق اقتصاد مقاومتي و به منظور تسهيل در بارگيري توليدات صنايع داخلي و  براي تردد کاميون هاي حامل محصولات کانتينري پتروشيمي و بهبودي  روند بارگيري اين نوع محصولات  انجام شده است.

ابوطالب گرايلو افزود : از اين مسير اختصاصي که در ضلع شرقي اين مجتمع بزرگ بندري تعيين شده است بيش از 300 کاميون حامل کالاهاي توليدات صنايع پتروشيمي  تردد مي کنند که روند تردد اين نوع کالاها سيري افزايشي يافته و زمينه ي مناسبي براي تسهيل در ورود کاميون هاي پر و خروج کاميون هاي خالي را فراهم ساخته است .

وي  کاهش ترافيک در ديگر مبادي ورودي و خروجي  و در نتيجه کاهش معطلي کاميون ها، افزايش رضايتمندي صاحبان کالا و شرکت هاي حمل و نقل محصولات پتروشيمي را از مزاياي  اين طرح دانست.

منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني به لحاظ همجواري با صنايع بزرگ پتروشيمي، يکي از کانون هاي مهم بارگيري محصولات پتروشيمي کشور است و در سه ماهه ي نخست سال جاري بالغ بر 10 هزار تي ايي يو محصولات پتروشيمي بارگيري و از اين  مجتمع بندري به از خارج کشور منتقل شده است .




انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.