پیشرفت بازار سرمایه در گرو توسعه بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:تأثیر بیمه در بازار سرمایه زیر ده درصد است این درحالی است که بیش از 90 درصد توسط بانک ها اداره می شود .

پیشرفت بازار سرمایه در گرو توسعه بیمهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در  نهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه عنوان کرد: بیمه در کشور آن گونه که بازار  رشد داشته علی رغم تلاش های زیادی  که صورت گرفته متناسب با پتانسیل کشور نتوانست رشد داشته باشد.
 
وی در ادامه افزود: تأثیر بیمه در بازار سرمایه زیر ده درصد است این درحالی است که بیش از 90 درصد توسط بانک ها اداره می شود و کمتر از 6 درصد توسط بیمه و 2 درصد توسط بازار بورس اداره می گردد.
 
همتی اذعان داشت:یک سوم ارزش افزوده بازار مالی در گروه صنعت بیمه است که اگر نقش بازار سرمایه و بازار بیمه را بازآفرینی نکنیم نمی توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.
 
رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد: بیش از  60 درصد بیمه در کشورهای پیشرفته به بیمه عمر بازمی گردد، شاید عدم تخصصی بودن بیمه عمر دلیل بر عدم استقبال از آن بوده باشد.
 
همتی عنوان کرد: برای تأمین مالی بازار بیمه دچار مشکل شده ایم و در حال حاضر با توجه به اینکه بازار رقابتی در بازار مالی داریم و درمرحله پیشرفته تر باید یکپارچگی این بازارها را داشته باشیم.
 
وی بیان داشت: پس از برجام در صنعت بیمه شرایط مستعدی برای فعالیت شرکت های بیمه خصوصی فراهم شده و از آنجایی که مراجعه از سوی سرمایه گذاران خارجی داریم در حال  حاضر 30 شرکت بیمه خصوصی در حال فعالیت هستند و حدود 3 شرکت دیگر درحال ثبت قرار دارند و تا 49 درصد توان بیمه کشور را می توانیم به سرمایه گذاری های خارجی اختصاص دهیم.
 
صنعت بیمه حدود 14 هزار میلیارد تومان معاول 4 میلیارد دلار در سال 94 خسارت پرداخت کرده است و همچنین حدود 60 ملیون دلار خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در حدود 60 میلیون دلار برآورد شده است که در اولین فرصت با تأمین مالی پرداخت خواهد شد و بیمه نفت کش ها نیز حل و فصل شده است.
 
انتهای پیام /

برچسب ها: سرمایه ، توسعه ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۰ تير ۱۳۹۵
سال قبل اسفندماه داروی اعصاب واسه سه ماه باقیمت ازادخریدیم۲۵۰۰۰۰تومان دفعه بعدواسه یک ماه وپانزده روزشده۲۵۰۰۰۰تومان ایابیمه خصوصی داروی اعصاب رابیمه میکند؟چهارمیلیون دادیم ولی یک ونیم میلیون وام دادن!؟بعدهم میگن هردومیلیون تومان واسه یک سال معادل بیست وپنج میلیون تومان ارزش دارد!بانک مرکزی بیادنحوه وام دادنشان رانگاه کندباسود۲۱درصدحساب میکنند؟بیمه مرکزی ازروی سابقه پرداختی بیمه شده بایدبه اویک سری امتیازات ویژه بدهدولی به سهامداروهیئت مدیره شرکت بیمه میدهند
آخرین اخبار