کرمانشاه؛

فعالیت های تجاری مرزهای خسروی و پرویزخان از سر گرفته شد

با پایان یافتن تعطیلات عید سعید فطر و حضور طرف عراقی، فعالیت های تجاری و مبادلات مرزی در مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان از سر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهمعاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: فعالیت اقتصادی در مرزهای خسروی و پرویزخان که از 14 تیر تا ساعت 24 جمعه شب به علت تعطیلات عید سعید فطر از سوی طرف عراقی متوقف شده بود، با حضور طرف عراقی از روز جاری از سر گرفته شده است.

نعمت الله نازپرورده  با بیان اینکه مرزهای پرویزخان و خسروی رسمی هستند و تعطیلی آنها امکان پذیر نیست، اظهار داشت: تجار و بازرگانان ایرانی در ایام تعطیلات عید سعید فطر نیز آماده مبادلات تجاری بودند که به علت حضور نداشتن طرف عراقی فعالیت اقتصادی از این مرزها به مدت پنج روز متوقف شده بود.

معاون فرماندار قصرشیرین بیان کرد: در ایام تعطیلات عید فطر، تردد مسافر از مرزهای پرویزخان و خسروی همانند سابق بدون وقفه انجام شد.

تاتار اضافه کرد که ترانزیت سوخت نیز در ایام تعطیلات عید سعید فطر، بدون وقفه از مرز رسمی پرویزخان ادامه داشت.

روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان در امتداد این مرز طولانی برای مراودات تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شده است


انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، عید ، فطر ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار