پايگاه خبری پارس تو دی با حضور رئيس رسانه ملی افتتاح شد

دکتر علی‌عسکری در بازدید از معاونت برون‌مرزی، ضمن افتتاح پایگاه خبری پارس تودی، از رادیو انگلیسی و استودیوی شبکه الکوثر بازدید و از گرافیک، دکور و وب‌سایت جدید این شبکه رونمایی کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، رئيس سازمان صداوسيما در اين بازديد با اشاره به جايگاه و اهميت ويژه شبكه‌هاي برون‌مرزي در خارج از مرزها و حضور در عرصه رقابت با بيش از صدها شبكه ماهواره اي تأكيد كرد: رسانه‌ملي در مقابل تهديد و هجمه‌هاي متعددي قرار دارد و اين امر، مسئوليت رسانه را براي برنامه‌ريزي‌هاي جدي و اساسي به‌منظور خنثي كردن جنگ رسانه‌اي دشمن سنگين‌تر مي‌كند.
 
 دكتر علي‌عسكري افزود: در فضاي جنگ نرم رسانه‌ها، فضاي مجازي هم هر روز تأثير بيش‌تري بر روي مخاطبان خصوصاً جوانان مي‌گذارد و اين در حالي است كه صداوسيما مهمترين دستگاهي است كه وظيفه تأثير بر روي افكار عمومي متناسب با منافع ملي را بر عهده دارد.
 
 وي افزود: در جهان، هيچ كشوري به اندازه ايران مورد هجوم تبليغاتي و جنگ رواني و رسانه‌اي قرار ندارد كه اين امر مسئوليت برنامه‌سازان و كاركنان رسانه‌ملي را دو چندان مي‌كند و در اين ميان، معاونت برون‌مرزي به‌علت نوع استراتژي و خط‌مشي نظام جمهوري اسلامي در صدور پيام انقلاب، وظيفه خطيري برعهده دارد. رئيس رسانه‌ملي به نقش شبكه هاي برون‌مرزي در معادلات منطقه‌اي اشاره و خاطرنشان كرد: در دوره كنوني، جنگ واقعي جنگ رسانه‌اي است و براي مقابله با اين امر، بايد سرمايه‌گذاري بيش‌تري شود و معاونت برون‌مرزي با توجه به تحولات منطقه با پوشش خبري خود به‌خوبي اين جنگ نرم را اداره كرده است. وي  با اشاره به تغيير استراتژي دشمن در برخورد با ايران تصريح كرد: اگر تا چند سال قبل، گزينه نظامي يكي از راه‌هاي هجمه به ايران بود و البته جرئت نكردند كاري بكنند، اكنون با هزينه كمتر‌ به جنگ فرهنگي دست زده‌اند و اين هجمه مسئوليت شبكه‌هاي برون‌مرزي را چند برابر كرده است. دكتر علي‌عسكري ادامه داد: اكنون حضور شبكه‌هاي سحر، العالم، هيسپان‌تي‌وي و ديگر شبكه‌هاي برون‌مرزي در فضاي مجازي، آرايش رسانه‌اي ما را در بيرون از مرزها تعيين مي‌كند.
 
  دكتر علي‌عسكري با تأكيد بر تغيير استراتژي دشمن در فضاي جنگ نرم افزود: آن‌ها براي تخريب برنامه‌ريزي كرده‌اند و بخش زيادي از بودجه خود را به اين فضا اختصاص داده‌اند و وظيفه ماست كه  بودجه‌اي براي اين فضا در نظر بگيريم؛ چراكه رسانه امروز در پيشاني مقابله با جنگ نرم دشمن قرار دارد. رئيس رسانه‌ملي گفت: معاونت برون‌مرزي تاكنون توانسته است رسالت خود را در امر خبررساني در بيش‌تر مناطق مهم به‌خوبي انجام دهد.
 
  دكتر علي‌عسكري با بيان اينكه شبكه‌هاي برون‌مرزي سازمان همواره زير فشار و هجمه رسانه‌هاي استكباري است، تصريح كرد: شرط اثرگذاري بيش‌تر در فضاي ماهواره‌اي، دانستن فرهنگ و زبان‌هاي مختلف است . رئيس رسانه ملي با اشاره به راه‌اندازي پايگاه خبري پارس‌تودي(parstoday)، آن را فرصت خوبي براي حضور در فضاي مجازي دانست و تأكيد كرد: استفاده از 32 زبان فرصتي براي معرفي محتواي رسانه‌اي ما به دنيا ‌است و ما بايد از فضاي مجازي به نفع خود استفاده كنيم و در كنار كمبودها و مشكلات مالي در حد وسع خود كار را به ثمر برسانيم.
 
 وي حضور رسانه‌اي در آمريكا را مهم دانست و افزود: اگر توانستيد شبكه هيسپان تي‌وي را در قلب آمريكا پخش كنيد موفق هستيد؛ چراكه بخشي از ساكنان فقير ايالات متحده و بعضا مخالفان دولت آمريكا اسپانيايي نژاد هستند و اين بهترين فرصت براي ماست كه يا از طريق پخش ماهواره يا از طريق شبكه‌هاي مجازي و OTT  پيام انقلاب را به آن‌ها برسانيم.
 
 رئيس رسانه ملي با اشاره به نگراني قدرت‌هاي استكباري جهان از گسترش قدرت منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: كشورهاي غربي پس از نااميدي از تحريم‌هاي اقتصادي عليه كشورمان، ميدان جديدي را در قالب جنگ نرم  براي مقابله با جمهوري اسلامي انتخاب كرده‌‌اند كه مهم‌ترين بستر آن فضاي مجازي است و شبكه‌هاي برون‌مرزي بايد در اين فضا سهم مهمي داشته باشند.
 
 وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر لزوم حفظ روحيه انقلابي‌‌گري گفت: احياي گفتمان انقلابي گري در سخنان اخير مقام معظم رهبري  از ضروريات و اولويت‌هاي رسانه ملي است و شبكه‌هاي برون‌مرزي براي ترويج اين گفتمان در خارج از كشور بايد اهتمام ورزند چراكه مسير اقتدار جمهوري اسلامي در تداوم اين تفكر كه ملهم از تفكر انقلابي امام است نهفته است.
 
 در اين بازديد، دكتر اخگري معاون  برون‌مرزي ، پايگاه خبري پارس تودي را ظرفيتي تازه با توليد محصولات چندرسانه‌اي و انتشار آن بر بستر وب و شبكه‌هاي اجتماعي عنوان كرد.
 
 اخگري، ماموريت‌هاي پارس‌تودي را ارائه اخبار و اطلاعات به 32 زبان زنده دنيا، توليد و ارائه محتواي چندرسانه‌اي، ارائه تصاوير ويدئويي در خصوص ايران و رخدادهاي جهان از طريق اينترنت، ارائه پخش زنده از رخدادها و مراسم‌ داخل ايران و عرضه توليدات مستند بيان كرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار