آزادیخواه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تهیه سند جامع فرهنگی برای هماهنگی دستگاه‌‌ها اولویت کمیسیون فرهنگی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: اولین و فوری‌ترین کار کمیسیون فرهنگی تهیه سندی جامع فرهنگی برای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی است.

احد آزادیخواه در گفتگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت مسائل فرهنگی اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب و انتظارات مردم در حوزه فرهنگ، گستره وسیعی دارد که خیلی‌ها از آن غافل هستند.

وی افزود: ارگان های مختلفی از قبیل صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان در حوزه این کمیسیون هستند و همین مسئله ناخودآگاه گستره کار این کمیسیون را افزایش داده است.

نماینده مردم ملایر با اشاره به کار ویژه‌های کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این کمیسیون باید در چند حوزه وارد شود؛ از جمله زمینه ارائه خدمات فرهنگی به مردم و به ویژه جوانان را تسهیل کرده و رضایتمندی آنها از تولیدات فرهنگی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: همچنین خروجی کار کمیسیون فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که با توجه به تشتت ایجاد شده در عرصه هنر و سیاسی شدن آن، جاذبه‌های هنری با رویکرد اسلامی و ایرانی به مردم نشان داده شود و همه اینها مستلزم آن است که کمیسیون فرهنگی، کارآتر و پویاتر شود.

آزادیخواه درباره چگونگی پویا شدن کمیسیون فرهنگی در مجلس عنوان کرد: باید با حفظ توانمندی‌ها و مدیریت‌های قبلی این کمیسیون، از نگاه‌ها و تجربه‌های جدیدی در آن بهره گرفته شود تا کمیسیون فرهنگی جان تازه‌ای بگیرد؛ اگر غیر از این باشد در چهار سال آینده نیز تغییری در روال این کمیسیون ایجاد نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: اولین و فوری‌ترین کار کمیسیون فرهنگی مجلس باید تهیه یک سند جامع فرهنگی برای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی باشد.

آزادیخواه در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان دستگاه بالادستی یک سند فرهنگی نوشته، اما مجلس نیز باید از طریق کمیسیون فرهنگی وارد عرصه قانونگذاری و نظارت در این حوزه شود و بر حسن اجرای برنامه‌های فرهنگی کشور نظارت کند و سند جامعی با رویکرد تقنینی و نظارتی آماده کند؛ چرا که معتقدم اهداف مهندسی نقشه فرهنگی به میزان قابل توجهی اجرا نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار