پژمان‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی "ولنگاری فرهنگی" در مجلس/خدمت‌رسانی دستگاه‌های فرهنگی فاقد کیفیت است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است؛ امروز بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی بدون کیفیت خدمت‌رسانی می‌کنند.

بررسی "حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر" رییس کمیسیون فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اولویت‌های این کمیسیون گفت: مسائل فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارد که دستگاه‌های مختلف از کمیسیون فرهنگی انتظار رسیدگی به آن را دارند.

وی تصریح کرد: قطعا یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه فرهنگی، نظام‌مند کردن مهندسی فرهنگی میان دستگاه‌های مختلف است.

نماینده مشهد و کلات با اشاره به اینکه قدم بعدی ما نظارت بر عملکرد دستگاه‌های حوزه فرهنگی است، بیان داشت: نظارت‌ها باید در این زمینه دقیق‌تر شود زیرا امروز در کشورمان دستگاه‌های فرهنگی بسیاری وجود دارد که متاسفانه بدون کیفیت خدمت‌رسانی می‌کنند.

پژمان‌فر ادامه داد: تنها راه بالا بردن کیفیت خدمت‌رسانی توسط دستگاه‌های فرهنگی آن است که ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها را مقداری تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها کیفی‌مدار بوده اما آن‌ها بر اساس کمیت پیش می‌روند، گفت: آنقدر نگرانی در زمینه فرهنگی بالاست که مقام معظم رهبری به عنوان بزرگترین دید‌ه‌بان در این حوزه تعبیر به ولنگاری فرهنگی کرده‌اند و این برای ما بسیار نگران‌کننده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه افزود: کمیسیون فرهنگی اکنون مشغول رسیدگی به موضوع ولنگاری فرهنگی است و تلاش شده این بحث در کمیسیون یک طرفه و یک نفره نباشد و تمام نقطه نظرات اعضا مورد ارزیابی و جمع‌بندی قرار گیرد.

نماینده مشهد و کلات اذعان داشت: قرار است، با حضور دستگاه‌های مختلف فرهنگی در کمیسیون و با وجود یک برنامه مشخص و مدون کار را پیش ببریم.

پژمان‌فر همچنین با اشاره به اینکه دستگاه‌های بسیاری در حوزه فرهنگی بودجه دریافت می‌کنند، اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی چه آن‌هایی که بودجه‌های دولتی دریافت می‌کنند و چه غیر از آن‌هاباید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: ایراد کار آنجاست که از وزارت ارشاد تا حوزه هنری و ما بقی دستگاه‌های فرهنگی گزارشات و پاسخ‌های کمی مدار ارائه می‌کنند که باید در ارتباط با یک سری از شاخصه‌های کیفی رفتارهای سازمانی خود را اصلاح کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: البته موضوع شاخصه‌های کیفی دستگاه‌های فرهنگی بحث مفصلی است که اقتضا می‌کند با عدد و ارقام ارائه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار