باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

اتاق جنگ "مسکو- دمشق" در اندیشه فتح "اردوگاه حندرات"

پیروزی‌های اخیر ارتش و مردم سوریه، امیدها برای فتح شهر "حلب" را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست‌های تکفیری در یکی دو روز اخیر متحمل شکست‌های سنگین از ارتش سوریه و حزب‌الله در استان "حلب " شده‌اند.

پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه امیدها را برای فتح شهر "حلب" افزایش می‌دهد؛ تا جایی که تروریست‌های تکفیری در شمال حلب به شدت زمینگیر شده‌اند.

ارتش سوریه ابتدا هدف تعیین شده را "اتوبان کاستیلو" و "حندرات" و "مزارع الملاح" تعیین کرد و با این راهبرد و به کمک پیشروی آتش سنگین توپخانه و جنگنده‌های اتاق جنگ "مسکو- دمشق"، توانست راه خود را باز کند و تروریست‌های "جبهه‌النصره" و "نورالدین زنکی" را در تنگناه قرار دهد.


اما تاکتیک ارتش سوریه براساس نقشه از پیش تعیین شده حمله و سیطره به "مزارع الملاح" است که می‌تواند مسیر غرب به شرق "حلب" را تا نزدیکی مرز ترکیه باز کند.

ارتش و دستگاه اطلاعات ترکیه ابتدا امیدوار بود که نیروهای سوری نتوانند "اتوبان کاستیلو" را حفظ کنند؛ در صورتی که ارتش سوریه توانست این کار را با موفقیت انجام دهد.

حال با این تفاسیر یکی از اولویت های ترکیه (اولویت ترکیه "مزارع الملاح" و "اتوبان کاستیلو" ) که "اتوبان کاستیلو" بود سقوط کرد و لذا ارتش ترکیه تمام تلاش خود را خواهد کرد تا از طریق مرز و اتوبان "غازیان تپ" به جبهه‌النصره و همپیمانانش کمک کند.

اتاق جنگ


پس از پاکسازی اتوبان کاستیلو اتاق جنگ "مسکو-دمشق" به دنبال فتح اردوگاه "حندرات" است. اردوگاه حندرات در فاصله 300 الی 500 متری جاده الکاستیلو قرار دارد و 1.5 کیلومتر از میدان اللیرمون در مرکز حلب فاصله دارد. 

 اردوگاه حندرات بر گذرگاههای گروههای تروریستی در ورودی شمال شرقی شهر حلب که از آخرین پایگاهای اصلی و استراتژیک گروههای تروریستی  برخوردار از حمایت های ترکیه است، مشرف است.

اهمیت دیگر آزادسازی اردوگاه حندرات از چنگال تروریستها این است که جاده الکاستیلو را در تیررس نیروهای ارتش سوریه قرار می دهد و در نتیجه راه امدادرسانی به گروههای تروریستی در حومه شمالی شهر حلب به سمت مرزهای ترکیه را مسدود می کند و به نبرد محاصره محلات شرقی شهر حلب پایان می دهد.

منابع میدانی گزارش می‌دهند که  کنترل سلسله "مزارع الملاح" چند مزیت مهم دارد:

اولا خطوط تدارکاتی تروریست‌ها از استان "ادلب" قطع خواهد شد.

ثانیا مسیر شهر "حلب" برای پاکسازی نهایی از لوث وجود تروریست‌های تکفیری سهل‌الوصول می شود.

ثالثا حرکت به سمت مناطق تحت‌ اشتغال تروریست ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.


کارشناسان غرب آسیا معتقدند که پیشروی‌های ارتش سوریه در ریف شمال "حلب" شرایط را برای آنچه که آشتی ملی خوانده می‌شود؛ فراهم می‌کند و می‌توان با راهبردی که در "حمص" به کار برده شد؛ به درگیری ها در این منطقه پایان داد.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار