ضربه‌ای سنگین بر پیکره تروریست‌های تکفیری؛

کلید طلایی "اتوبان کاستیلو" در دستان ارتش سوریه و حزب الله/"اردوغان" و "فیدان" در آمپاس + نقشه و جزئیات

"کاستیلو" ؛ اتوبانی است که در ریف شمالی "حلب" قرار گرفته و از نظر ژئوپلتیک بسیار مهم بوده و اخیرا ارتش سوریه بر آن مسلط شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ارتش سوریه و حزب الله در استان "حلب" به پیروزی مهمی دست یافتند که این موفقیت می تواند آزاد سازی شمال سوریه را تسریع ببخشد.

در دو هفته اخیر پیشروی های گسترده ای از سوری نیروهای سوری و مقاومت اسلامی لبنان برای آزادسازی اتوبان "کاستیلو" انجام گرفت و منابع میدانی از نزدیک شدن ارتش سوریه به یک کیلومتری این اتوبان در 24 ساعت اخیر خبر داده بودند که البته ساعاتی پیش خبر آزاد سازی این اتوبان منتشر شد.  


**اتوبان  "کاستیلو" کجاست؟  


"کاستیلو" ؛ اتوبانی است که در ریف شمالی "حلب" قرار گرفته و از نظر ژئوپلتیک بسیار مهم است تا حدی که تروریست ها با از دست دادن این جاده در آینده باید منتظر شکست های بیشتری باشند. 

سه شهرک "حریتان"‌، "حیان" و "عندان"  در طول مسیر جاده موسوم به "اتوبان کاستیلو" (آخرین مسیر تسلیحاتی – امدادی تروریست‌های تکفیری مستقر در شهر حلب) خواهد بود که مثلث تدارکات‌، پشتیبانی و اعزام نیروی تروریست‌های تکفیری مستقر در بخش اعظم حاشیه شمالی حلب را تشکیل می‌دهند.



کلید طلایی


تحلیلگران میدانی سوری معتقدند که اتوبان کاستیلو تنها مسیر تدارکاتی گروه های تروریستی تکفیری ائتلاف جیش الفتح و همپیمانانش؛ مستقر در حلب از مرزهای ترکیه می باشد که طی روزهای گذشته همزمان با گسترش عملیات نیروهای نظامی سوری و روسی در جبهه های اردوگاه حندرات و مزارع ملاح بارها هدف حملات هوایی و توپخانه ای قرار گرفته است.

شهر های نزدیک "اتوبان کاستیلو" مراکز بزرگ استقرار هزاران تروریست می باشد. در این بمباران ها کاروان های حامل سلاح و مهمات گروه های تروریستی تکفیری ارتش آزاد و القاعده و ائتلاف جیش الفتح که در حال انتقال به محلات داخلی شهر حلب بود؛ هدف حملات هوایی قرار گرفته و منهدم می شوند.



**اهمیت اتوبان "کاستیلو" در تحولات میدانی شمال سوریه چیست؟


 اتوبان کاستیلو از چند جهت برای ارتش سوریه و حزب الله اهمیت دارد:

اولا با مسلط شدن ارتش سوریه به این اتوبان تروریست های تکفیری در ریف شمالی حلب به شدت تحت فشار قرار می گیرد و این موضوع بر عملکرد تروریست ها در اتوبان "غازیان تپ" هم تاثیر می گذارد.


کلید طلایی

ثانیا آزادسازی اتوبان "کاستیلو" بین مناطق تحت کنترل تروریست های تکفیری فاصله می اندازد و آن ها نمی توانند به راحتی از شهرک "حریتان" و "عندان" نیرو و تجهیزات به مناطق درگیر بفرستند ؛ چون در اتوبان "کاستیلو" سدی به نام ارتش سوریه و حزب الله قرار دارد.

ثالثا عملیات آزاد سازی اردوگاه حندرات و اطراف آن با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت و ارتش سوریه تروریست های مسلح را راحت تر در فشار قرار خواهد داد.

رابعا شهرهای دور دست همچون "نبل" و "الزهرا" که چند ماهی بیشتر نیست که از شکست حصر آن ها می گذرد در حاشیه امن بیشتری قرار می گیرند (حاشیه امن بیشتر از این جهت که بین مناطق تحت اشغال تروریست ها فاصله می افتد و آن ها نمی توانند به راحتی به سمت شمال غرب "حلب"  نیرو و تجهیزات ارسال کنند) . 

یک منبع میدانی سوری در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در این زمینه عنوان داشت: وضعیت "حلب" بسیار خوب است و ارتش سوریه سعی می کند حلب را محاصره کند و تنها چند صد متر مانده تا ما بتوانیم از شمال شرایط تروریست ها را سخت تر کرده و در شرایط محاصر قرار دهیم.

وی ادامه داد : البته تروریست های تکفیری بعضا از برخی کانال ها برای انتقال تجهیزات خود استفاده می کنند و ما در تلاش هستیم تا از ادامه این وضعیت جلوگیری کنیم.


علاوه بر همه نکات فوق قطع مسیر تدارکاتی تروریست ها در "اتوبان کاستیلو" یک مزیت مهم دارد و آن ناامید شدن دستگاه اطلاعات "ترکیه" و شخص "هاکان فیدان" به ارسال کمک های بیشتر به گروه های تروریستی در شمال سوریه و خصوصا استان "حلب" است.

کلید طلایی


اینکه "هاکان فیدان" و نهاد تحت کنترل  وی یعنی "میت" چقدر به تروریست های تکفیری کمک کرده جای بحث ندارد و بارها مطرح شده ؛ اما مسیر ارتش و دستگاه اطلاعات ترکیه برای کمک تسلیحاتی به تروریست ها پس از قطع شاهراه کلیدی "کاستیلو" آسان نخواهد بود.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/   
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۷ تير ۱۳۹۵
انشالله حلب آزاد خواهد شد
آخرین اخبار