آسوشیتدپرس گزارش داد:

آزادی افسران پلیس آمریکا در کشتار مردم/چرا پلیس آمریکا تا این حد نسبت به کشتن افراد بی‌تفاوت است؟

ماه‌های مارس و فوریه بالاترین آمار کشته‌شدگان به دست پلیس آمریکا را دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، به موجب آماری که در روزنامه گاردین انتشار یافته است در ماه ژوئن (ماه گذشته ) نود و پنج نفر در آمریکا به دست پلیس آمریکا کشته شده اند. با این همه ژوئن مرگبار ترین ماه از لحاظ آمار تلفات پلیس نبوده است. ماههای مارس و فوریه بالاترین آمار کشته شدگان به دست پلیس را با هر کدام نود و نه کشته دارند. 

کارشناسان می گویند به رغم موج نارضایتی عمومی و درخواست برای رسیدگی به قساوت و خشونت پلیس آمریکا و برخی از سازمانهای دیگر در این کشور، کار چندانی برای متوقف کردن این روند و جلوگیری از خشونتها صورت نگرفته است.

این درحالی است که در تیراندازی در ایالت جورجیا آمریکا یک نفر به دست پلیس کشته شد.
پایگاه اینترنتی ای .جی .سی نوشت، این تیراندازی در ناحیه پالدینگ کانتیPaulding County روی داد.

پایگاه اینترنتی شیکاگو تریبون گزارش داد، در تیراندازی در ناحیه «گرشام نیبر هود» واقع در جنوب شهر شیکاگو آمریکا دو نفر کشته و دو نفر دیگر  زخمی شدند.

همچنین پایگاه اینترنتی ای.بی.سی.سون اعلام کرد ، در تیراندازی در ناحیه تمکولا در ایالت کالیفرنیا در آمریکا یک مرد به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

********
تیراندازی های خونین روز گذشته در سراسر آمریکا ده ها کشته و زخمی به جای گذاشت.مرکز آمار تیراندازی ها در آمریکا، در روز گذشته در نتیجه 77 مورد تیراندازی گزارش شده در سراسر آمریکا، 27 تن کشته و 63 تن دیگر مجروح شدند. این تیراندازی ها در ایالات مختلف آمریکا رخ داده است. در یکی از این حوادث در سنت لوئیس شمالی، در ساعت سه و نیم صبح  در خیابان فلوریسنت غربی این شهر رخ داد، پلیس جسد دو مرد و یک زن را در داخل خانه شان پیدا کرد. این طور به نظر می رسید که این افراد در صحنه کشته شده اند. هنوز پلیس نام این افراد را منتشر نکرده است، اما این قربانیان مرد و زنی حدودا پنجاه ساله و جوانی حدودا بیست ساله بوده اند. این حادثه، تنها یکی از چندین حادثه خونبار تیراندازی در این شهر در روز  سه شنبه بود.

تیراندازی ها در روز سه شنبه از 27 ایالت آمریکا گزارش شده است. ایلینویز با 13 مورد تیراندازی گزارش شده، خونین ترین روز در آمریکا را سپری کرد. نیویورک با هشت مورد تیراندازی، پنسیلوانیا و فلوریدا با شش مورد تیراندازی، جورجیا با چهار مورد تیراندازی، اوهایو و میسوری با سه مورد تیراندازی و دیگر ایالات باقی مانده با یک و دو مورد تیراندازی، در مجموع 90 کشته و زخمی داشته اند.  

در روز دوشنبه نیز 148 مورد تیراندازی در سراسر آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن 41 نفر کشته و 128 نفر مجروح شدند. به این ترتیب در 48 ساعت گذشته در مجموع، 225 مورد تیراندازی در سراسر آمریکا گزارش شده است که منجر به کشته شدن 68 نفر و مجروح شدن 191 نفر دیگر شده است. این تیراندازی ها در 36 ایالت آمریکا رخ داده است و ایلینویز با 19 مورد تیراندازی و فلوریدا با 18 مورد بیشترین حادثه تیراندازی را تجربه کردند. در نیویورک نیز در روز دوشنبه 14 مورد تیراندازی رخ داد. کالیفرنیا با 9 مورد، تنسی با هفت مورد، میسوری با شش مورد و ایالت های دیگر پنج مورد و یا کمتر گزارش شده است. 

براساس آمار این مرکز از آغاز سال 2016 تا ششم ژوئیه، در سراسر آمریکا، 26999 مورد تیراندازی گزارش شده است که منجر به مرگ 6987 نفر و مجروح شدن 14388 تن شده استتعداد کودکان کشته و زخمی شده زیر یازده سال در این حوادث، 306 نفر گزارش شده است و 1509 تن از نوجوانان بین 12تا 17 سال در این حوادث کشته و یا مجروح شده اند. 175 مورد از این تیراندازی ها با هدف قتل دسته جمعی بوده است و 1135 مورد از این تیراندازی ها، حمله مسلحانه به منازل بوده است.1148 مورد از تیراندازی ها نیز تصادفی بوده است.  از مجموع 26995 تیراندازی، تنها، 832 مورد از آن در دفاع شخصی بوده است. طرفداران و لابی اسلحه در آمریکا استدلال می کنند که قانون آزادی حمل اسلحه برای دفاع شخصی است. 

********
در پی قتل یک مرد سیاهپوست سی دی فروش در بیرون یک فروشگاه در شهر باتون روژ در ایالت لوئیزیانا که به ضرب گلوله یک مامور پلیس کشته شد ، تظاهراتی علیه بی‌رحمی پلیس علیه مظنونان سیاهپوست در این شهر برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشینگتن، فیلمی که یک شاهد از این حادثه گرفته بود و در شبکه های مجازی منتشر شد نشان داد یک افسر پلیس اوایل سه شنبه به دنبال یک مرد درشت هیکل و بلند قد سیاهپوست می دود و سپس یک مامور پلیس دیگر او را به زمین می زند و در نهایت چهار گلوله به او شلیک می کند. هر دو افسر پلیس در این حادثه سفید پوست بودند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۸ تير ۱۳۹۵
هر جا اب باشه گلم هستامریکای و غیر امریکایی نیومده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۷ تير ۱۳۹۵
اه اه چقدر این امریکا بده.جیزه. اصلا لولو. خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۷ تير ۱۳۹۵
شما هم چرا میخواین نشون بدین ک امریکا کشور بدیه و شما بهترین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۷ تير ۱۳۹۵
من هم می پرسم دوست داری تو ایران هم هر روز همین اتفاق بیافتد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۷ تير ۱۳۹۵
جهان اول:|
آخرین اخبار