استفاده از فناوری نانو در صنعت برق آبی کشور

دبیر ستاد ویژه توسعه نانو گفت: استفاده از فناوری نانو در صنعت برق آبی با هدف ارتقای سطح علمی کشور در این زمینه صورت گرفته است.

 سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه نانو در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به گسترش کاربردهای فناوری نانو در صنعت برق و انرژی اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌های موجود برای حمایت مادی و معنوی از پروژه‌های نانو، تجارب موفق ایران و جهان در بهره‌برداری از فناوری‌های نانو در صنعت برق و انرژی، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های به کارگیری فناوری‌نانو در صنعت برق و انرژی، توسعه به کارگیری فناوری نانو در صنعت برق و انرژی، برقراری ارتباط و تبادل نظر میان صاحب‌نظران حوزه برق و انرژی و فناوری‌نانو، تشویق پژوهشگران حوزه نانو برای فعالیت در زمینه‌های برق و انرژی از کاربرد نانو در صنعت برق است.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری‌نانو در بخش تولید برق و انرژی ، استفاده از فناوری‌نانو در بخش انتقال برق و انرژی، استفاده از فناوری‌نانو در بخش توزیع برق و انرژی ، استفاده از فناوری‌نانو در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی صنعت برق و انرژی  از جمله محورهای این کنفرانس‌ به شمار می‌روند. 

سرکار در خصوص برگزاری نمایشگاه صنعت برق در حاشیه کنفرانس نانو گفت: در حاشیه چهارمین کنفرانس تخصصی فناوری نانو در صنعت برق نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی و تجاری این حوزه برگزار می‌‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند با بازدید از این نمایشگاه با نمونه‌هایی از پروژه‌های انجام شده، با استفاده از فناوری‌نانو آشنا شوند.

وی یاد آور شد: آخرین مهلت ارسال مقالات ۱۵ تیرماه سال جاری اعلام شده و  شرکت‌هایی که درزمینه فناوری نانو نیز فعالیت دارند،  جهت ارائه محصولات و یا فعالیت‌های تحقیقاتی خود در نمایشگاه جانبی، با دبیرخانه کنفرانس تماس بگیرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نانو ، صنعت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار