تظاهرات گسترده فرانسوی ها در اعتراض به قانون جدید کار

فرانسوی ها در اعتراض به اجرای قانون جدید کار در این کشور، تظاهرات گسترده ای را در شهرهای فرانسه برگزار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم؛ مردم فرانسه در اعتراض به دستور نخست وزیر این کشور برای  اجرای قانون جدید کار، تظاهرات گسترده ای در شهرهای مختلف فرانسه  برگزار کردند.

در مرحله جدیدی از درگیریهای دولت و انجمنهای کارگری ، مانوئل والس نخست وزیر فرانسه قانون جدید کار را بدون اینکه پارلمان این کشور آن را به تصویب برساند به اجرا درآورد.
مانوئل والس گفت: «در راستای اجرای بند سوم ماده چهل و نهم قانون اساسی فرانسه که قاعده ملت به شمار می رود پس از مشورت با شورای وزیران تصمیم گرفتم از دهم ماه مه، قانون جدید کار را اجرا درآید.»

این اظهارات والس با فریادهای تمسخر آمیز برخی از نمایندگان مواجه شد . آنها این اقدام دولت را مغایر با دموکراسی دانستند و این اظهارات را تحریم کردند و مجلس را ترک کردند. همزمان هزاران نفر از مردم فرانسه با برگزاری تظاهراتی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه این قانون جدید بحث برانگیز را به چالش کشاندند .
این در حالی است که انجمنهای کارگری وعده دادند اعتراضات خود را به این قانون جدید کار ادامه خواهند داد. این اعتراضات چهارماه است که ادامه دارد. دولت می خواهد از طریق قانون جدید، بیکاری در فرانسه را که به ده درصد رسیده است در فاصله زمانی تقریباً ده ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده، مهار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار