تظاهرات در پاریس به خشونت کشیده شد+ تصاویر

تظاهرات مردم در حومه پاریس در اعتراض به خشونت پلیس علیه یک جوان سیاه‌پوست به خشونت کشیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، پس از آنکه تظاهرات در یکی از شهرهای اطراف پاریس به خشونت کشیده شد، شهردار این شهر از مردم درخواست کرد آرامش خود را حفظ کنند. 

بیش از 2000 نفر از مردم فرانسه روز شنبه در "بوبینی" در ناحیه "ایل دو فرانس" در شمال شرق پاریس در اعتراض به تعرض جنسی نیروهای پلیس به یک جوان سیاه‌پوست دست به تظاهرات زدند. آنها با سر دادن شعار و حمل پلاکاردهایی خواستار اجرای عدالت در خصوص این جوان 22 ساله شدند.

اما به گفته پلیس، این تظاهرات به خشونت کشیده شد. تظاهرکنندگان به شکستن پنجره ها، آتش زدن خودروها و سطل های زباله و حمله به نیروهای دولتی روی آوردند و در مقابل، با گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی مواجه شدند. در طول این تظاهرات هیچ کس زخمی نشد اما 37 نفر از تظاهرکنندگان بازداشت شدند. 

در تاریخ 2 فوریه (14 بهمن)، 4 نیروی پلیس به یک جوان 22 ساله سیاه پوست در شمال شهر "اولنه سو بوآ" در پاریس حمله کرده و او را در بازداشتگاه مورد تعرض قرار دادند. این مرد که نامش "تئو" است به قدری زخمی شده بود که راهی بیمارستان شد.

به دنبال این اتفاق، یک افسر پلیس به تجاوز خشونت آمیز و 3 افسر دیگر به حمله خشونت آمیز علیه تئو متهم شدند.

تئو در این خصوص گفت: من در حال قدم زدن بودم که متوجه شدم افسران پلیس با لحن خصمانه ای به من نزدیک می شوند. در همین حال به دیوار تکیه دادم و پس از آن یکی از افسران پلیس شروع به کتک زدن من کرد و در ادامه ی اقدامات خشونت آمیزش با باتون به من حمله کرد. پس از آن من به روی زمین افتادم و آنها به من دستبند زدند.

هفته گذشته، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه برای عیادت از این جوان سیاه‌پوست و دلجویی از او به بیمارستان رفت.

تظاهرات در پاریس به خشونت کشیده شد

تظاهرات در پاریس به خشونت کشیده شد

تظاهرات در پاریس به خشونت کشیده شد

تظاهرات در پاریس به خشونت کشیده شد

تظاهرات در پاریس به خشونت کشیده شد+ تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار