معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش از ارائه دستورالعمل اصول زیست محیطی مدارس کشور خبرداد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص ارائه مسائل زیست محیطی به مدارس سراسر کشورگفت: با همکاری محیط زیست دستورالعمل رعایت اصول زیست محیطی تدوین شده واکنون در مرحله بررسی نهایی است تا به شکلی جامع وکامل از سال آینده در مدارس اجرایی شود.
وی ادامه داد: این دستورالعمل پس ازابلاغ الزام اجرایی پیدا می‌کند وباعث آگاهی هرچه بیشتر دانش آموزان و مسائل محیط زیستی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش عنوان کرد: در این دستورالعمل تمامی وجوه مسائل محیط زیستی لحاظ شده تا راهنمایی برای مربیان و مدیران مدارس باشد.که به این وسیله آموزه‌ها به شیوه‌ای صحیح به دانش آموزان ارائه شود.

حمیدی با بیان اینکه در راستای توجه به محیط زیست دو ساعت درسی به این مسئله اختصاص پیدا کرده است اظهار کرد: با توجه به امکانات وشرایط موجود ملزم هستیم تا هرچه بیشتر دانش آموزان را با مسائل زیست محیطی آشنا کنیم.

وی افزود: ازجمله مسائل زیست محیطی که باید به آن توجه ویژه‌ای شود توجه به مسئله انرژی‌های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر، یازیافت زباله، حفظ فضای سبز، آلودگی هوا ومواردی دیگز از این قبیل است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش بیان کرد: اکنون این دستورالعمل درمرحله مستند سازی است و درآینده‌ای نزدیک فرآیند ابلاغ به مدارس انجام می‌شود. 

گفتنی است پیش ازاین بحث مدارس سبز و مدارس جم در آموزش وپرورش مطرح شده بود تا از طریق این مدارس آموزه‌های زیست محیطی به دانش آموزان آموزش داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۷ تير ۱۳۹۵
حضور معتادان در پارک های اراک باعث ایجاد مزاحمت و سلب آسایش برای مردم شده پس این موضوع باید توسط نیروی انتظامی بررسی شود
آخرین اخبار