اهواز،

اقامه نماز عید فطر در خوزستان

نماز باشکوه عيد سعيد فطر صبح امروز در تمامي مصلاها و بقاع متبرکه استان خوزستان با شکوه خاصي اقامه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  اين آئين باشکوه در اهواز به امامت آيت الله سيد محمد علي موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز در اين کلانشهر اقامه شد.

آيت الله جزايري در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر در سخناني با تبريک اين عيد بزرگ به همه مسلمانان جهان گفت: در روايت امام علي (ع) آمده که ايشان دو چيز را بسيار دوست مي داشت؛ جهاد با شمشير و روزه در گرما و ان شاءالله روزه همگان در اين گرما مقبول درگاه الهي واقع شود.

امام جمعه اهواز با محکوم کردن انفجار تروريستي در کشور عراق و شهادت عده زيادي از روزه داران، اين ضايعه را به مردم و دولت عراق تسليت گفت و افزود: ما با تمام توان با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري در کنار مردم عراق مي ايستيم و خود را در غم و شادي آنان شريک مي دانيم.

وي همچنين با اشاره به وضعيت اسفبار کشورهاي اسلامي مثل يمن، بحرين، سوريه، عراق و فلسطين، کشتار مسلمانان در اين کشورها را ناشي از اقدامات و دسيسه هاي استکبار جهاني دانست.

نماينده ولي فقيه در خوزستان گروههاي تروريستي مثل داعش و القاعده را دست پرورده ايادي منطقه اي و جهاني آنان دانست و افزود: شهداي مدافع حرم با جانفشاني و ايستادگي در مقابل اين گروههاي تکفيري، اين شهدا را سدي در مقابل زياده خواهي استکبار و بدعت در کشورهاي اسلامي عنوان کرد.

آيت الله جزايري با محکوم کردن سلب تابعيت از روحاني برجسته بحريني شيخ عيسي قاسم توسط دولت اين کشور، ادامه داد: اميدواريم دولت اين کشور بر سر عقل بيايد و دست از ظلم و ستم به مردم و بويژه روحاني و عالم برجسته اين کشور بردارد.

اين گزارش حاکيست نماز عيد فطر صبح امروز در مصلاها و  12 بقعه شاخص استان خوزستان اقامه شد.

معاون فرهنگي اداره‌ کل اوقاف و امور خيريه خوزستان گفت: اين بقاع شامل علي بن مهزيار اهوازي، دو بقعه در دزفول، دو بقعه در شوشتر، دو بقعه در شوش، بقعه ۷ شهيدان مسجدسليمان، بقعه ابوالقاسم لالي، سيد محمد ايذه و ديگر بقاع متبرکه در استان است. حجت‌الاسلام مرتضي فرهادي‌نژاد بيان کرد: نماز عيد فطر راس ساعت 8 صبح در مصلاها و بقاع ياد شده اقامه شد.



انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.