اهواز؛

بیش ترین پرونده های تعزیراتی در دزفول؛ قاچاق موتورسیکلت و طلا

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دزفول با اشاره به ورود 38 پرونده در سال گذشته به این اداره بیان کرد: قاچاق موتورسیکلت و طلا بیش ترین پرونده های تعزیراتی در این شهرستان را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی منصوری اظهار داشت: 80 درصد پرونده هایی که پارسال در حوزه قضایی دزفول کشف و رسیدگی شد مربوط به قاچاق موتورسیکلت بوده و پس از آن گوشی موبایل، پوشاک و مواد غذایی در رتبه های بعدی قرار داشتند.

وی ارزش موتورسیکلت های کشف شده در دزفول را بین 100 تا 500 میلیون ریال دانست و افزود: برگ سبز گمرک ملاکی برای تردد موتورسیکلت قاچاق نمی باشد و کالایی که منشا خارجی دارد برای ورود به کشور باید علاوه بر طی کردن ضوابط قانونی حقوق گمرکی را نیز پرداخت کرده باشد.

منصوری بیان کرد: در خصوص موتورسیکلت نیز که یک کالای مجاز مشهود می باشد باید علاوه بر ضوابط قانونی مجوز تردد از مراجع ذیربط نیز اخذ شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: طبق مصوبه شورای امنیت ملی تردد موتورسیکلت های بالای 200 سی سی در کل کشور ممنوع و قاچاق محسوب می شود حتی اگر برگ سبز داشته باشند و در صورت مشاهده توقیف می شوند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی دزفول اظهار کرد: با فعالیت و اقدام انجام شده از ابتدای امسال تاکنون کشف گوشی موبایل قاچاق در دزفول نداشته ایم.

وی همچنین گفت: طبق ماده 44 قانون مبارزه با قاچاق مصوبه سال 92، جرائم سازماه یافته، حرفه ای و کالاهای حرفه ای در دادگاه و بقیه جرائم در تعزیرات حکومتی رسیدگی می شوند این درحالی است که تا پیش از آن پرونده ها به دادگاه انقلاب ارسال می شد و پس از یکماه به درخواست شاکی به تعزیرات حکومتی ارسال می شد.

موسی منصوری خاطرنشان کرد: طبق مصوبه سال 93 قانونگذار جرائم را از تخلف جدا کرد و جرائم در دادگستری و تخلفات در تعزیرات حکومتی رسیدگی می شود.

وی از مختومه شدن 32 پرونده در تعزیرات حکومتی این شهرستان در سال گذشته خبر داد و  گفت: زمان رسیدگی به تخلفات در تعزیرات حکومتی بین 1.5 تا 2 ماه می باشد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.