اهواز؛

خودنمایی خیرین شوش در جشن گلریزان

فرماندار شهرستان شوش گفت: خیرین این شهرستان مبلغ 800 میلیون ریال به منظور آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی ضمن قدردانی از مشارکت افراد خیر در این زمینه بیان کرد: سنت حسنه توجه به ایتام و نیازمندان و دستگیری از مستمندان از سنت های دیرین منطقه است و خیرین و دیگر اقشار جامعه در این مسیر نیک منشانه پیش قدم می باشند.

وی با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی پیش رو برای خانواده های زندانیان جرایم غیرعمد افزود: با برگزاری جشن گلریزان و جمع آوری کمک های هر چند اندک خیرین، زندانیان نیازمند از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده باز می گردند تا از این طریق مانع بروز آسیب های اجتماعی درون خانواده این افراد باشیم.

فرماندار شهرستان شوش بر نهادینه کردن فرهنگ حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد در بین مردم تاکید کرد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا جشن گلریزان و حمایت از زندانیان توسط مردم و مشارکت خیرین برگزار شد.

نجاتی همچنین با اشاره به وضعیت کشاورزی شهرستان شوش و درآمدهای حاصل از زکات خواستار تخصیص 20 درصدی از درآمدهای حاصل از زکات برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد شد.

حجت الاسلام کریم محمدی رییس دادگستری شهرستان شوش اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و گذشت از مصادیقی است که در شرع مقدس نیز مطرح است و کسی که این کار خداپسندانه را انجام می دهد به رسالت انسانی و شرعی خود عمل می کند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس فراهم کردن زمینه بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد به کانون خانواده باعث کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

محمدی خواستار تشکیل انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان شوش شد و گفت: نیاز است تا خیرین شهرستان نسبت به تشکیل این ستاد اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به 12 نفر زندانی جرائم غیر عمد شهرستان شوش که در زندان دزفول بسر می برند خاطرنشان کرد: برای آزادی این افراد به بیش از 3میلیارد و 800 میلیون ریال کمک مالی نیاز است.

مصطفی نظری دادستان عمومی و انقلاب شوش نیز خواستار ارتباط بیش تر خیرین با خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد شد و اذعان داشت:با این اقدام خیرخواهانه خیرین از نزدیک با مشکلات این خانواده ها آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به وجود چندین شرکت صنعتی در شهرستان شوش بیان داشت: باید از این ظرفیت در جهت اشتغال زندانیان جرائم غیر عمد و توانمند سازی آن ها تلاش شود.

محمدسعید سخاوت رییس زندان دزفول نیز اظهار کرد: زندان دزفول دومین زندان استان خوزستان از نظر تعداد زندانیان می باشد که 12 زندانی جرایم غیر عمد اهل شوش برای آزادی چشم انتظار کمک افراد خیر می باشند.

در پایان این مراسم از 10 نفر از خیرین شهرستان شوش با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.