سمنان؛

اعزام روحانی از سمنان در 18مقطع سال

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: این سازمان در 18 مقطع از سال به شهرها و روستاهای استان ، روحانی اعزام می کند. ب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی شکری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: این اداره کل در مناسبت هایی مانند محرم، صفر، رمضان، شعبان، رحلت امام خمینی(ره)، فاطمیه، غدیر، دهه ولایت و دیگر مناسبت ها به این کار اقدام می کند.
وی ادامه داد: در ایام ماه رمضان امسال 18هزار و 600نفر روز به نقاط مختلف استان سمنان روحانی اعزام شده است.
او در مورد استقرار روخانیون نیز گفت: روحانیان مستقر دائمی در روستاها حداقل یکسال در روستای مورد نظر حضور دارند و روحانیان فصلی هم به صورت مقطعی وظیفه تبلیغ دین و اشاعه فرهنگ دینی را برعهده دارند.
وی از تاثیر مثبت روحانیون در روستاها خبرداد و گفت: به اذعان نهادهای قضایی در روستاهایی که مبلغان حضور دارند، میزان ناهنجاری های اجتماعی کمتر است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در مورد ساماندهی مداحان استان ادامه داد: مداحان استان در سامانه طوبی ثبت نام و ساماندهی می شوند
حجت الاسلام شکری در مورد چگوتگی ثبت نام در سامانه طوبی، بیان داشت: نخستین مرحله ثبت نام ، ثبت اطلاعات اولیه در منزل توسط مداحان است و سپس کمیته ای متشکل از رئیس تبلیغات اسلامی و کانون مداحان شهرستان، رئیس کانوان مداحان استان، یک روحانی و کارشناس مذهبی و یک پیشکسوت عرصه مداحی آن شهرستان وظیفه بررسی سوابق مداحان را برعهده می گیرند.
وی افزود: در نهایت مداحان طبق سطح بندی مندرج در پرونده سامانه طوبی، کد رسمی تبلیغ دریافت می کنند و بر اساس آن می توانند به هیات های مذهبی اعزام شوند.
شکری بیان داشت:در این سامانه مداحان بین سطوح یک تا پنج از لحاظ کیفیت تبلیغ، رعایت عنصر های ویژه مداحی، علم مداحی و دیگر امور تقسیم بندی شده و سپس شماره تبلیغی همیشگی دریافت می کنند.
وی افزود: سه کمیته آموزش، تعیین صلاحیت و سطح و کمیته تخصصی حرفه ای در سامانه طوبی وظیفه بررسی و ثبت نام مداحان استان سمنان را برعهده دارند که وظیفه رصد مداحان استان را نیز انجتام می دهند.
شکری افزود: هیات های مذهبی نیز پس از ثبت نام در سامانه طوبی و اعلام اسامی مداحان دارای کد تبلیغی به جرگه هیات های مذهبی ساماندهی شده تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی درمی آیند.
وی همچنین گفت: پس از ثبت نام هیات های مذهبی و معرفی یک مداح و روحانی، گروهی از کارشناسان صحت و سقم اطلاعات هیات مذهبی ثبت شده در سامانه طوبی اعم ازسامانه اطلاع رسانی، افراد، نیروها و مکان را بررسی می کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: پس از اعلام نظر این کمیسیون، سامانه طوبی یک کد ملی ثبت شده و رسمی برای فعالیت در اختیار هیات مذهبی قرار می دهد.
شکری از فعالیت65 خانه عالم روستایی در استان خبر داد و گفت: استقرار روحانیان در روستاها در زمره فعالیت های این اداره کل است.
وی درباره جمعیت بانوان فرهیخته استان سمنان نیز، گفت: بانوان اهمیت ویژه ای در جامعه دارند و این اداره کل نیز در پنج شهرستان، تشکل ویژه بانوان را از بین بانوان تاثیرگذار، استادان دانشگاه و حوزه و صاحبان تولیدات فرهنگی و علمی راه اندازی کرده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست، گفت: هم اکنون 48روحانی در روستاهای استان مستقر هستند.
حجت الاسلام حسین روحانی نژاد با بیان اینکه امروز در استان سمنان65خانه عالم روستایی وجود دارد، افزود: در سال جاری تلاش می شود تا این میزان به 72خانه عالم افزایش یابد.
وی گفت : در سال گذشته 186هزار و 200نفر روز مبلغ به استان اعزام شدند.
روحانی نژاد درباره سامانه جامع اعزام مبلغ موسوم به سجام نیز گفت: از میان یک هزار و 460مبلغ ثبت نام شده است.
وی بیان داشت: حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، پاسخ گویی به شبهات دینی، سبک زندگی اسلامی، قاچاق کالا و ارز، اعتیاد، طلاق، تبیین شعار سال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از موضوعاتی هستند که مبلغان در طول سال نسبت به آنها اطلاع رسانی می کنند.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست ضمن اشاره به برنامه های انجام شده در ماه رمضان سال جاری، گفت: طرح بینات19با موضوع تفسیر سوره انبیاء در شش شهر استان در مرحله ثبت نام و برگزاری قرار دارد که استقبال خوبی از آن شده است.
محمد دلالی با اشاره به اهداف بینات19، ابراز داشت: این طرح به صورت سالانه سوره هایی از قرآن کریم را انتخاب کرده و درباره آنها مسابقات تفسیر را برگزار می کند که هدف عمده از برگزاری این طرح ها، آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم قرآنی است.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره برگزاری آیین تجلیل از 11استاد قرآن استان نیز، گفت: این آیین ماه گذشته به میزبانی سمنان برگزار و طی آن از 11استاد تقدیر شد.
وی افزود: یکی دیگر از طرح های ویژه ماه رمضان در سال جاری، طرح با قرآن در رمضان تحت عنوان باکاروان نور است که این برنامه سال گذشته در هشت شهرستان استان شامل شاهرود، سمنان، مهدیشهر، میامی، گرمسار، سرخه، دامغان و آرادان برگزار شده است.
دلالی افزود: در ماه رمضان جاری همچنین طرح نورالهدای9 ویژه محتوای اجزاء 27، 28 و 29 قرآن کریم در حال پیگیری است.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار