قزوین؛

تاکید استاندار بر تدوین برنامه فرهنگ ایثار و شهادت

استاندار قزوین برضروریت تدوین برنامه ای مناسب درزمینه تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان افزود: این امر باید دقیق و کارشناسی انجام شود و همچنین در این زمینه  جلب مشارکت نخبگان و بهره مندی از ظرفیت نیروهای خوش فکر و خلاق به عنوان یک امر مهم و مستمر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 استاندار قزوینادامه داد :از طرح ها و ایده های نو،اثرگذار و خلاق در حوزه ی تقویت فرهنگ ایثار و شهادت استقبال می کنیم،نباید اجازه دهیم این امر مهم در استان مغفول و بلاتکلیف بماند.

 وی یادآور شد : همچنین ضرورت دارد کارگروه هایی متناسب با نوع کار برای پیگیری امور وارایه تصمیمات کارشناسی نیز تشکیل شود.

استاندار افزود :سرکشی و دلجویی از خانواده های شهدا،ایثارگران،آزادگان و جانبازان بالای 70درصد از سوی مدیران بطور مستمرباید انجام شود و به رسانه ملی و سایر رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود.

همتی در ادامه بر تمرکز و تقویت حوزه های پژوهشی و توجه به راهیان نور در استان تاکید کرد و گفت :هرگونه اقدامی ، در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت ، باید با ساده زیستی وصرف کم ترین هزینه انجام شود.

استاندار قزوین یکی از راههای موثر در ترویج فرهنگ ایثارو شهادت را استفاده از شبکه های مجازی اعلام کرد و افزود:به جای انتشار برخی مواردی که جز دلسرد کردن مردم به نظام و دولتمردان نتیجه ی مثبتی ندارد می توان ازاین ظرفیت در زمینه تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بهره ببریم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم در این جلسه در سخنانی تشکیل کانون فرزندان شاهد را اقدام مناسبی در استان اعلام کرد.

ایوب رحیمی در ادامه بر ضرورت حفظ آثار شهدا تاکید کرد و افزود:در خصوص نحوه نگهداری مناسب این آثار باید دقت لازم صورت گیرد.

اعضای شورای فرهنگ ایثار و شهادت هم در این جلسه به ارایه راهکارهایی در زمینه ترویج و تقویت این امر مهم در استان پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.