هاشم صفی الدین: حمایت از ارتش و یکپارچگی، رمز حفظ امنیت لبنان است

رئیس شورای اجرایی حزب الله، حمایت از ارتش و دستگاه های امنیتی، را رمز حفظ امنیت لبنان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، حمایت از ارتش و دستگاه های امنیتی، یکی شدن مواضع سیاسی برای مقابله با دشمن تکفیری و توقف حمایت از تروریسم تکفیری را عوامل مهم برای حفظ امنیت لبنان دانست.

پایگاه اینترنتی النشره لبنان به نقل از هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله نوشت: اگر بخواهیم کشورمان با وجود تهدیدهای گروه های تکفیری در امنیت و حفاظت باشد باید نخست ارتش لبنان و دستگاه های امنیتی از حمایت همه گروه ها و طرف های سیاسی در لبنان برخوردار باشند و هیچ طرفی تحت هیچ عنوان یا بهانه ای نباید برای تضعیف آنها اقدام کند.

وی افزود: علاوه بر آن نباید به هیچ عنوان به هیچ کسی نه کشورها و نه طرف های منطقه ای گوش بدهیم. ما لبنانی ها باید از ارتش خود حمایت کنیم و کمک های مالی و معنوی و توانایی های لازم را برای ارتش به منظور بیداری در برابر تروریسم تکفیری فراهم سازیم.

صفی الدین در مراسمی که حزب الله در حسینیه شهرک حاریص در جنوب برگزار کرد افزود: «مساله دومی که باعث حفاظت از کشورمان می شود به این بستگی دارد که برای یکسان سازی تلاش های سیاسی و مواضع و سخنرانی های سیاسی و رسانه ای برای متمرکز شدن بر دشمن تکفیری تلاش کنیم.

زمانی که ما به عنوان لبنانی ها درباره وجود دشمنی به نام تروریسم تکفیری داعشی و جبهه النصره و این قبیل اسامی موافقت می کنیم به این معنا است که باید سیاست ها و الویت هایمان را برای مقابله با این دشمن متمرکز کنیم و هیچ معنایی ندارد که یک سیاستمدار یا مسئولی از این پس درباره تروریسم یا تکفیری ها یا تهدیدها سخن بگوید اما به مساله مقابله با این تهدید و تروریسم تکفیری توجه نکند. پس اولویت سیاسی که بر همه مسائل سیاسی یا اختلاف های کشور مقدم است مقابله با این تروریسم تکفیری است».

رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد: «اما مساله سوم این است که باید حمایت های سیاسی و رسانه ای از همه کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم از تروریسم تکفیری حمایت می کنند متوقف شود.

از این پس به هیچ عنوان قابل قبول نیست که برخی سیاستمداران یا مردم بگویند، جبهه النصره، داعش نیست و احرار الشام غیر از جیش الفتح است، چراکه همه این اسامی یک واقعیت است که به یک فکر، فرهنگ و طرح واحد تعلق دارند و همه آنها دشمن و عامل تهدید هستند و باید برای دفاع از کشورمان و وفاداری به خون شهدای منطقه القاع و هر خونی که بر اثر ظلم و حملات امنیتی و نظامی در سال های گذشته ریخته شده است با آنها مقابله کرد».

صفی الدین درباره تحولات چند روز پیش در شهرک القاع اظهار کرد: «این اقدام نمونه ای است که احتمال داشت در شهرک، روستا یا شهر دیگری در لبنان روی دهد. این حمله همچنین نمونه طرح های داعش است که برای کل لبنان برنامه ریزی می کرد اما با وجود ارتش، مقاومت و هوشیاری مردم، توانستیم تا حد زیادی این خطر را از مرزها دور سازیم».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار