اهواتز؛

تحقق نخستین مورد دوره پست داک در خوزستان

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان بیان کرد: اولین مورد دوره پست داک در استان محقق و اولین محقق پسادکترای استان تحت راهنمایی پروفسور کرم زاده به دانشگاه شهید چمران اهواز اعطا گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا زراسوندی اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان در راستای برنامه حمایتی که از نخبگان دارد یک سری جوایز را برای آن ها تعریف کرده است. نخبگان کسانی هستند که بایستی امتیازات و شرایط لازم را از جداول و آیین نامه های بنیاد نخبگان کسب کنند.

وی افزود: یک سری جوایزی را برای جوامع مختلف دانشجویان، اساتید دانشگاه، ‌ فارغ التحصیلان و حوزه های خارج از دانشگاه را در بخش خودش دیده است. جایزه دوره های پسادکترای شهید چمران را داریم که برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

زراسوندی تصریح کرد: جایزه جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی و یا استفاده از تسهیلات نظام وظیفه را نیز برای نخبگان فارغ التحصیل داریم.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان بیان داشت: در بخش اساتید جوایز خاصی مثل فارابی، خوارزمی و علامه طباطبایی را هم داریم. در بخش دانشجویی مهمترین بخش همین جوایز تحصیلی بنیاد نخبگان است و برای دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکترا تعریف شده و متناسب با وضعیت مالی بنیاد برای هر سال استان ها سهمیه ای درنظر می گیرند.

وی خاطرنشان کرد:‌ سال گذشته برای استان خوزستان ۵۰ بورس برای سه مقطع در نظر گرفته شد که معادل جایزه تحصیلی است و با استقبال خوب همه ظرفیت را پر کردیم. امسال نیز این جایزه به استان اختصاص خواهد گرفت و به همه دانشگاه های خوزستان اطلاع رسانی کرده ایم.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان عنوان کرد: چهار نوع جایزه تحصیلی آموزش، پژوهش، فرهنگ و فناوری داریم. دانشجویان با چنین توانایی هایی می توانند جایزه خود را انتخاب کنند و مدت جایزه هم یک سال است.

زراسوندی اذعان داشت: این جایزه تسهیلات بسیار خوبی مثل مقرری ماهانه، سفرهای مطالعاتی داخل و خارج از کشور، ودیعه مسکن و کمک هزینه پایان نامه دارد ولی برای سال بعد اگر امتیازات لازم را کسب نکند، تکرار نمی شود.

وی تأکید کرد: آیین نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان هنری کشور به منظور ارتقای جایگاه هنر متعالی در چارچوب گفتمان فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و با هدف شناسایی اجتماعات نخبگانی در زمینه های مختلف هنر متعهد تدوین و تصویب شده است.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: برگزیدگان هنری در 8 گروه هنری به نام هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای سینمایی، موسیقی، هنرهای سنتی، صنایع دستی، معماری و شهرسازی و هنرهای چندرسانه ای و همچنین دو رده مستعد برتر هنری و سرآمد هنری تقسیم شده است.

زراسنوندی بیان کرد: به اعتقاد من استان خوزستان مستعد همه 8 شاخص برگزیدگان هنری است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.