اهواز؛

رقابت دانشجویان خوزستان برای دریافت جایزه بنیاد نخبگان

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان از رقابت دانشجویان خوزستانی در 2 گروه برای دریافت جایزه های تحصیلی بنیاد نخبگان با ارائه آثار و مدارک خود در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا زراسوندی اظهار کرد: اعطای جوایز تحصیلی، مهم ترین بخش ارائه خدمات حمایتی بنیاد در بخش دانشجویی است که این جایزه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تعریف شده و متناسب با وضعیت مالی بنیاد هر ساله برای استان ها سهمیه ای وجود دارد.

وی افزود: پارسال برای خوزستان 50 بورس یا جایزه برای سه مقطع در نظر گرفته شد و امسال هم دو دسته از دانشجویان شامل، در حال تحصیل در سه مقطع تا پایان تیر و دسته دوم تازه وارد که اول مهر وارد دانشگاه می شوند تا پایان مهر برای ارسال مدارک و ثبت نام از طریق سامانه ثریا به آدرس soraya.bmn.ir فرصت دارند.

زراسوندی بیان داشت: 4 نوع جایزه تحصیلی در حوزه های آموزش، پژوهش، فرهنگ و فناوری در نظر گرفته شده که برای یک سال اعتبار دارد و شامل مقرری ماهیانه، سفرهای مطالعاتی داخل و خارج، کمک ودیعه مسکن و کمک هزینه پایان نامه است.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان در خصوص ابلاغ چند آئین نامه در سال جدید گفت: آئین نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیده های هنری کشور از جمله این آئین نامه ها است که به منظور ارتقای جایگاه هنر متعالی در چهارچوب گفتمان فرهنگی نظام اسلامی و با هدف شناسایی اجتماعات نخبگانی در زمینه های مختلف هنر متعهد تدوین شده است.

وی افزود: بر اساس این آئین نامه برگزیدگان هنری در هشت گروه هنری شامل هنرهای نمایشی، تجسمی، سینمایی، موسیقی، هنرهای سنتی، صنایع دستی، معماری و شهرسازی و هنرهای چندرسانه ای و در دو رده مستعد برتر هنری و سرآمدهنری تقسیم بندی شده است.

زراسوندی ادامه داد: آئین نامه پشتیبانی از برگزیدگان ادبی کشور نیز به منظور فرآیند شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان ادبی کشور تدوین شده که برگزیدگان در دو رده مستعدان برتر ادبی و سرآمدان ادبی قرار می گیرند.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان اظهار کرد: همچنین آئین نامه شناسایی و پشتیبانی از اعضای هیات علمی برگزیده دانشگاهی برای شناسایی و حمایت از اعضای هیات علمی تلاشگر دانشگاه ها تدوین شده ، که در حوزه های علوم پایه، انسانی، پزشکی، کشاورزی، مهندسی، هنر و معماری و حوزه میان رشته ای، اعضای هیات علمی را در دو رده استاد سرآمد و استاد شامخ شناسایی می کند.

وی گفت: برای استادان سرآمد چهار بخش شامل آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و فرهنگ و خدمت مشخص شده و استاد شامخ از میان اعضای هیات علمی شاغل و بازنشسته که اشتهار به اخلاق اسلامی و به سجایای علمی داشته باشند، دارای مرتبه استادی در گروه های یاد شده باشند، برگزیده از میان استادان ممتاز، نمونه کشوری و یا جشنواره های ملی و بین المللی معتبر انتخاب می شوند.

زراسوندی اضافه کرد: برای این استادان کرسی های آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، فرهنگ و خدمت و استاد شامخ (جایزه علامه طباطبایی) تعریف شده است.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان ادامه داد: اعطای این جایزه از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنای بنیاد ملی نخبگان است و به اساتید شامخ، برگزیده و برجسته کشور داده می شود.

وی گفت: جایزه علامه طباطبایی معتبرترین جایزه علمی برای یک استاد در کشور است که تاکنون در چندین دوره اعطا شده و دو نفر از استادها به نام های پروفسور امید علی شهنی کرم زاده استاد دانشگاه شهید چمران اهواز و فرید مر که اصالت خوزستانی دارد و استاد دانشگاه شیراز است این جایزه را دریافت کرده اند.

زراسوندی ادامه داد: برای امسال، نامه ابلاغی از طرف بنیاد ملی نخبگان را به دانشگاه های خوزستان ارائه دادیم که نفرات برگزیده را برای اعطای جایزه به ما معرفی کنند.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان اظهار کرد: تسهیلات اعطایی برای برندگان این جایزه شامل بورس ها و نشان هایی است که بنیاد ملی به نام این افراد به صورت افتخاری اعطا می کند و همچنین اعطای کرسی های پژوهشی، انتخاب دستیاران پژوهشی برای آنها، انتخاب دانشجوی دکترا با تشخیص خود استادان از دیگر تسهیلات محسوب می شود.

وی گفت: مهم ترین امتیاز این است که استاد می تواند میزبان چهار محقق پستاک یا پسا دکترا باشد و نخستین محقق پسا دکترا در خوزستان با راهنمایی پروفسور کرم زاده به دانشگاه شهید چمران اهواز اعطا شد.

زراسوندی ادامه داد: تمام هزینه ها و حقوق ماهیانه این افراد توسط بنیاد ملی نخبگان پرداخت می شود و وجود این دانشجویان به ارتقای پژوهشی دانشگاه و جایگاه آن کمک می کند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.