روزنامه ها از فضای مجازی چه می گویند؟

بدافزاری که خود را واتس‌اپ و گوگل‌پلی جا می‌زند/سرعت اینترنت ایران درحد کشورهای جنگ‌زده/ میهمانی شام برای کارتن خواب‌ها

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه های مختلف کشور از جمله تفاهم، کسب وکار، ایران، تعادل، شهروند و... نگاهی به سوژه های روز فضای مجازی داشته‌ اند که از آن جمله می‌توان به بدافزاری که خود را واس آپ و گوگل‌پلی جا می‌‌زند، سرعت اینترنت ایران در حد کشورهای جنگ زده، میهمانی شام برای کارتن خواب ها و هزینه های میلیاردی برای جستجوگرهای ایرانی اشاره کرد. 

روزنامه تعادل 

روزنامه تعادل در صفحه دانش و فن امروز خود از ماجرای سریالی کاهش  تعرفه و قیمت  اینترنت، تلاش بی وقفه دولت یازدهم برای افزایش پهنای باند و رفع انحصار از 3G و ورود به نسل های بالاتر در این عرصه خبر داد و نوشت؛ پس از روی کار آمدن دولت یازدهم تلاش های بسیاری برای افزایش پهنای باند و رفع انحصار از 3G  و ورود به نسل های بالاتر در این عرصه شرایط مناسب تری برای دسترسی مردم صورت گرفت اما با این وجو در این برهه زمانی انتقادهای بسیاری در مورد تعرفه های اینترنت شده است، در ادامه این روزنامه به چالش تعرفه های اینترنت از نظر مسنولان مربوط به این تعرفه ها  پرداخته است .


روزنامه


روزنامه تعادل در ستون دیگر خود از سرقت اطلاعات کارت های اعتباری به دست  بدافزاری که  خود را گوگل پلی یا واتس آپ نامیده خبر داد و نوشت؛ هکرها اطلاعات کارت های اعتباری اروپاییان را بااین بدافزار به سرقت می برند. در ادامه این روزنامه به توضیحاتی بیشتر در موزد سرقت این بدافزار از کاربران اندرویدی پرداخته است.


روزنامه

روزنامه تفاهم

روزنامه تفاهم در صفحه فناوری اطلاعات امروز خود از آغاز به کار کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات و گردش اقتصادی 20 میلیارد تومانی موبایل در ایران خبر داد و نوشت؛ این کریدور با هدف جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، جایگرینی درآمد فناوری اطلاعات با درآمد نفتی تدوین شده، الگوگیری از تجربیات موفق کریدورهای فناوری و کسب وکار دنیا، آغاز به کار خواهد کرد، در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در مورد گردش اقتصادی 20 میلیارد تومانی سالانه اپراتور موبایل در ایران  پرداخته است .



روزنامه


روزنامه شهروند

روزنامه شهروند در صفحه اقتصاد روز امروز خود از سرعت اینترنت در ایران انتقاد کرده و نوشته است؛ سرعت اینترنت در ایران فقط  از کشورهای  جنگ زده مانند عراق، سوریه، لبنان، مصر و یمن بالاتر است. با وجو د افزایش ناچیزی که در سه ماه گذشته در سرعت اینرنت داشتیم اما این افزایش سرعت اینترنت  گره ای از کار ایرانیان باز نکرده است  و هنوز با کشورهایی مانند ارمنستان، بحرین، آذربایجان، کویت، قطر، عربستان و  افغانستان که سرعت اینترنت پایینی دارند قابل مقایسه نیست. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری درمورد سرعت اینترنت در ایران و مقایسه آن با خاورمیانه و حتی اینترنت جهانی پرداخته است .

روزنامه


روزنامه شهروند در زندگی دات کام امروز خود از برپایی کمپین به نام پایان کارتن خوابی از مجموع 30 شهر در کشور خبر داد و نوشت؛ کاربران اینستاگرام و تلگرامی با تحت تاثیر قرار گرفتن از اقدام شهروندی تهرانی برای همدردی با کارتن خواب ها اقدام به برپایی کمپینی با نام پایان کارتن خوابی از مجموع 30 شهر  کرده‌اند. کارتن خوابهایی که غذایی برای خوردن ندارند به ضیافت شبانه این کمپین دعوت شده و شب را سیر به صبح می رسانند. در ادامه روزنامه به توضیحاتی بیشتر در مورد نحوه کار این کمپین پرداخته است.



روزنامه


روزنامه شهروند در ستون خبری دیگر خود از راهکارها و بازیابی اطلاعات فلش های از کارافتاده خبر داد و نوشت؛ با 4 روشی که روزنامه شهروند معرفی کرده است می توانید راهکارهای مناسبی برای بازیابی اطلاعات فلش های از کارافتاده را به کار ببرید.

بدافزاری که خود را واتس اپ و گوگل پلی جا می زند/سرعت اینترنت ایران در حد کشورهای جنگ زده/ میهمانی شام برای کارتن خواب‌ها


روزنامه ایران 

روزنامه ایران در صفحه فناوری امروز خود از سریال دنباله دار معافیت مالیاتی شرکت های نرم افزاری کشور خبر داد و نوشت: آغاز اجرای قانون معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان، خبری پرچالش که در آخرین روز خرداد ماه سال‌ جاری از زبان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سومین مراسم رونمایی از محصولات دانش‌بنیان اعلام شد، حالا دولت پرونده به خواب رفته معافیت مالیاتی شرکت های نرم افزار را بعد از گذشت 10 سال دوباره بازکرد. در ادامه این روزنامه به توضیحاتی بیشتر در مورد وضعیت رسیدگی معافیت مالیاتی شرکت های مالیاتی پرداخته است. اما همچنان تلاش ها برای احقاق ابن موضوع به جایی نرسیده است. به راستی چه کسانی مسئول رسیدگی به این مشکل هستند؟

بدافزاری که خود را واتس اپ و گوگل پلی جا می زند/سرعت اینترنت ایران در حد کشورهای جنگ زده/ میهمانی شام برای کارتن خواب‌ها

روزنامه ایران به معرفی ترفندی آنلاین پرداخته است به این ترتیب که چطور ردپای خود را در اینترنت پاک کنید، ایران نوشت؛ وقتی شما در وب به جست‌و‌جو می‌پردازید، رد پای این جست‌و‌جو در دنیای دیجیتال باقی می‌ماند. این ردپای دیجیتال به بسیاری از شرکت‌ها و خدمات‌دهندگان کمک می‌کند تا به علایق شما و نحوه تعاملتان با سرویس‌هایشان پی‌ ببرند و در نهایت نیز براساس این علایق برایتان تبلیغ‌های متنوعی از محصولاتشان را ارسال می کنند. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در این مورد و معرفی راهکاری برای پاک کردن ردپای خود در اینترنت پرداخته است.



روزنامه



روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب وکار در صفحه بازار فناوری اطلاعات امروز خود از اختصاص 30 میلیارد تومان برای پروژه های جویشگر و جستجوگرهای بومی و ایرانی خبر داد و نوشت؛ موضوع جویشگر های بومی مانند شبکه های اجتماعی از ملزومات دسترسی داخلی به بخش اعظمی از اطلاعات مورد نیاز کاربران اینترنتی ایران است. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در مورد  محبوبیت جویشگرهای بومی در بین کشورهای مختلف، جزئیات 15 پروژه برای تحقق طرح جویشگر بومی و ... پرداخته است.


روزنامه



گردآوری : زهره کلهر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.