روزنامه ها از فضای مجازی چه می گویند؟

حذف داعش با چراغ خاموش/کدام کشورها سریع ترین اینترنت موبایل را دارند؟/سایه روشن اینترنت در دو روی سکه/کاهش هزینه دسترسی مردم به محتوای داخلی

به گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ روزنامه های مختلف کشور از جمله شهروند، کسب وکار، ایران و... نگاهی به سوژه های روز فضای مجازی داشته‌ اند که از آن جمله می‌توان به  حذف داعش با چراغ خاموش، کدام کشورها سریع ترین اینترنت موبایل را دارند؟، سایه روشن اینترنت در دو روی سکه و کاهش هزینه دسترسی مردم به محتوای داخلی اشاره کرد. 


روزنامه تعادل 

روزنامه تعادل در صفحه فناوری خود به بررسی خوب و بد اینترنت پرداخته. نویسنده برای بررسی پیدا و پنهان اینترنت نمونه های مختلفی آورده است و با نگاهی به جنبه اطلاع رسانی این شبکه ارتباطی به سوءاستفاده هایی که بعضا از آن صورت می گیرد هم پرداخته است؛ در ادامه این روزنامه توضیحاتی پیرامون وب تاریک آورده؛ محیطی باز که در آن شناسایی افراد به مراتب پیچیده تر است.



روزنامه

روزنامه جوان

رونامه جوان در صفحه دانش و فناوی امروز خود از شبیه سازی روباتی با سیستم VAMP برای امدادرسانی به سالمندان خبر داد و نوشت ؛ بیشتر عضلات این روبات شبیه به انسان، نرم و زیبا است و خطری برای انسان ها ندارد، می تواند  مانند انسان ها برای پرستاری از سالمدن مفید باشد در ادامه این روزنامه به بررسی نحوه کارایی این روبات خدمات رسان، در بخش امداد رسانی به سالمندان 
پرداخته است .

روزنامه


روزنامه جوان در ستون دیگر این روزنامه توضیحات بیشتری در مورد نحوه کارایی دستگاه های پوشیدنی با بهره گیری از انرژی خورشیدی پرداخته است، جوان نوشته است: فتوواتائیک های منعطف ساخت کره جنوبی می توانند نیروی الکترونیکی قابل پوشیدن را فراهم آورند. به طوری که به راحتی می توان آن را دور یک مداد پیچید. از این رو به راحتی  از سلول های خورشیدی میتوان لوازم پوشیدنی الکترونیکی ساخت. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در مورد ساخت دستگاه های پوشیدنی از انرژی خورشید پرداخته است.

روزنامه


روزنامه خراسان

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات  درخصوص بررسی دقیق گوشی های وارداتی از نظر میزان تشعشعات موبایل خبر داده است؛ تمامی گوشی های همراهی که وارد کشور می شوند از نظر میزان تشعشع با توجه به استاندارد های جهانی  مورد بررسی قرا می گیرند،  در غیر این صورت اجازه ورود به بازار را ندارند. در ادامه این روزنامه به بررسی نحوه نظارت سازمان های متولی در تعیین میزان تعشعات موبایل در کشور پرداخته است.


روزنامه

روزنامه خراسان در صفحه ای دیگر به معرفی کشورهایی که سریعترین اینترنت را دارند پرداخته؛ در این خبر آمده است: باتوجه به استاندارهای جهانی، انگلستان سریعترین اینترنت موبایل را داراست و کاربران اینترنت در این کشور دارای میانگین سرعت 27/9 مگابیت بر ثانیه هستند این در حالی است که میانگین سرعت اینترنت در بسیاری از کشورهای اروپایی 10 مگابیت بر ثانیه است. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر سرعت اینترنت موبایل در کشورهای مختلف پرداخته است.

روزنامه



روزنامه شرق 


روزنامه شرق در صفحه آی تی امروز خود در خبری  با عنوان "حذف داعش با چراغ خاموش"  از خذف و مسدود کردن خودکار فیلم های گروه های افراطی  از سایت ها خبر داده است؛ این اقدام گام بزرگی  است برای کشورهایی که خواهان  ریشه کن شدن تبلیغات خشونت آمیز و حمله های افراطی به کشورهای تحت فشار مزدوران هستند. یوتیوب و فیسبوک از جمله سایت هایی هستند که برای مسدود کردن فیلم های افراطی از این روش در سایت هایشان استفاده کرده اند. در ادامه این روزنامه توضیحات بیشتری در مورد راهکارهای جلوگیری از انتشار فیلم‌های افراطی مزدوران به خصوص داعش پرداخته است.


حذف داعش با چراغ خاموش/کدام کشورها سریع ترین اینترنت موبایل را دارند؟/سایه روشن اینترنت در در روی سکه/

روزنامه  شرق در موضوعی دیگر با عنوان "امنیت سایبری در گرداب برگزییت" به بررسی وضعیت صنایع سایبری در انگلیس و اروپا پرداخته  و نوشته است؛ در مساله جداشدن اتحادیه انگلیس از اروپا این سوال پیش می آید که آیا صنایع سایبری انگلیس و اروپا در امان هستند؟ بررسی ها نشان می دهد که رویکرد انگلیس به امنیت سایبری تغییر نخواهد کرد. اما ممکن است اتحادیه شفافیت کافی برای قوانین آینده انگلیس قائل نباشند، در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر مزایا و یا معایب جدا شدن انگلیس از اروپا پرداخته و اینکه امنیت سایبری این کشور به چه صورت است.

حذف داعش با چراغ خاموش/کدام کشورها سریع ترین اینترنت موبایل را دارند؟/سایه روشن اینترنت در در روی سکه/


روزنامه شهروند 

روزنامه شهروند در صفحه جامعه امروز خود با عنوان "خیرانی دردل اینستاگرام و تلگرام"  گفت وگویی با یک باربر و مدیر خشکشویی که به طور رایگان به نیازمندان و سربازان خدمات رسانی می کردند داشته و نوشته است؛ در پی تصادف سربازان کرمانی این خشک شویی تصمیم گرقته به مدت یک هفته لباس های سربازان را شست وشو کنند. این خبر در شبکه های اجتماعی در بین کاربران منتشر شده است. در ادامه این روزنامه به توضیحات بیشتری در مورد اقدام این خشکشویی پرداخه است.

حذف داعش با چراغ خاموش/کدام کشورها سریع ترین اینترنت موبایل را دارند؟/سایه روشن اینترنت در در روی سکه/

روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب وکار در این ستون خبری، از کاهش 16 درصدی تعرفه دسترسی مردم به اینترنت خبر داد و نوشت ؛ از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم پهنای باند اینترنت و رفع انحصار  3G و  ورود  نسل های بالاتر برای دسترسی مردم صورت گرفت اما تعرفه ها به یکی از مسائل اصلی تبدیل شده است، در ادامه این روزنامه به گلایه های کاربران در خصوص تعرفه های سنگین برای دانلود داده های خود در گوشی های همراه اشاره کرده و به طوکلی به بررسی قیمت های گزاف در پهنای باند و دیگر هزینه های دسترسی مردم به محتوای داخلی پرداخته که وزیر اتباطات در پاسخ به این روزنامه از کاهش 16 درصدی و در بعضی موارد 30 درصدی در هزینه دسترسی مردم به محتوای داخلی خبر داد.


حذف داعش با چراغ خاموش/کدام کشورها سریع ترین اینترنت موبایل را دارند؟/سایه روشن اینترنت در در روی سکه/

روزنامه کسب و کار در خبر فوق  از سوستفاده یک هکر باتوجه به  دسترسی  سیستم امنیتی شرکت های بیمه ای خبرداد و نوشت  ؛ یک هکر از وجود روزنه ای برای دسترسی به اطلاعات شرکت های بیمه سواستفاده کرده و اطلاعات به دست آمده را به سرقت برده است. این هکر مدعی است  که  اطلاعات 10 میلیون بیمار را در دست دارد. هرکسی این اطلاعات را داشته باشد امکان دسترسی به حساب بانکی آنها را نیز  دارد برای همین این هکر اطلاعات فوق را 820 هزار دلار به فروش گذاشته است.  در آمریکا اطلاعات هکرها به این روش  به فروش می رسد.

حذف داعش با چراغ خاموش/کدام کشورها سریع ترین اینترنت موبایل را دارند؟/سایه روشن اینترنت در در روی سکه/کاهش هزینه دسترسی مردم به محتوای داخلی




گردآوری : زهره کلهر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.