«هشتمین دقیقه» و «فایل‌های مخفی جنگ عراق» روی آنتن می‌روند

برخی از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج که به بررسی رفتارهای آمریکا در قبال حقوق بشر می‌پردازد، در قالب مجموعه مستند «آن روی سکه» از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج؛ به مناسبت فرا رسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی از ششم تیرماه، برخی از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج که به بررسی رفتارهای آمریکا در قبال حقوق بشر می‌پردازد، در قالب مجموعه مستند «آن روی سکه» از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن خواهد رفت. در همین چهارچوب روز شنبه دوازدهم تیرماه در آخرین روز از هفته حقوق بشر آمریکایی، دو مستند «هشتمین دقیقه» و «فایل‌های مخفی جنگ عراق» روز شنبه از شبکه‌های اول، خبر و مستند به نمایش گذاشته می‌شوند.
 
مستند «هشتمین دقیقه» که بر اساس اسناد و مدارک موجود در خصوص حمله ناو جنگی آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران، تهیه شده است، ابعاد ناگفته‌ای از تلاش قدرت‌های جهانی برای به سازش کشیدن ایران در سال‌های پایانی جنگ را بیان می‌کند. از نکات جالب و بدیع این مستند، استفاده از مصاحبه با افسران نیروی دریایی آمریکا در روایت حمله ناو آمریکایی است که حاوی نکات شنیده نشده‌ای از ماجرای تقابل ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس است. استفاده از تصاویر واقعی کابین ناو وینسنس و صوت مکالمات خدمه ناو آمریکایی در این مستند به خوبی توانسته، فضای پر چالش خلیج فارس در ماه‌های پایانی جنگ را ترسیم کند.
 
دیگر مستندی که از مجموعه مستند «آن روی سکه» روز شنبه 12 تیرماه به روی آنتن خواهد رفت، مستند «اسناد مخفی جنگ عراق» است. این مستند بر اساس نتایج بررسی 40 هزار سند منتشر شده توسط ویکی‌لیکس تهیه شده است و به بررسی عملکرد نیروهای نظامی آمریکایی در عراق می‌پردازد. بر اساس این اسناد، دولت آمریکا مبارزه با القاعده را تنها به عنوان بهانه‌ای برای حمله به عراق مطرح کرده است و اهداف اصلی از حمله موضوعات دیگری بوده که در مستند با استناد به اسناد به آن پرداخته می‌شود. این مستند با بهره‌گیری از مصاحبه‌های مردم لطمه دیده از حملات نیروهای آمریکایی و استفاده از تصاویر واقعی حملات کشورهای غربی به مردم عراق، توانسته است به خوبی وضعیت عراق پس از اشغال توسط آمریکا را به نمایش بگذارد.
 
گفتنی است؛ مستند هشتمین دقیقه روز شنبه 12 تیر ماه ساعت 16:30 از شبکه اول و ساعت‌های 23:05 از شبکه خبر به روی آنتن می‌رود. همچنین مستند فایل‌های مخفی جنگ عراق نیز در همین روز و در ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌گردد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار