یزد؛

پرداخت مالیات در جهت توسعه و آبادانی کشور

پرداخت مالیات در جهت توسعه و آبادانی کشوراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛در نشست مشترک هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با مسئولان امور مالیاتی استان مشکلات مالیاتی مهندسان عضو سازمان مورد بررسی قرار گرفت. 

فرشید رئیس سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: خدمات مهندسان در حوزه های طراحی و نظارت متمرکز است که هرکدام تعاریف و ویژگی های مشخصی دارد و مشاهده شده که گاه برخی ممیزین مالیاتی به دلیل عدم شناخت کافی از نحوه عملکرد مهندسان، مالیاتی را تعیین می کنند که با واقعیت کاری مهندسان منطبق نیست. 

جواهر نایب رئیس اول سازمان نیز در زمینه  مالیات بر ارزش افزوده که برای مهندسان منظور می شود اظهار داشت: مبلغی که مهندسان عضو از بابت طراحی و نظارت دریافت می کنند حق الزحمه آنان است و نباید به عنوان درآمد منظور شود.

 وی همچنین خواستار عدم شمول مالیاتی حق الزحمه مربوط به شناسنامه فنی و ملکی شد.

دری مشاور امور مالی و مالیاتی سازمان نیز در تشریح ویژگی های کاری مهندسان عضو سازمان گفت: اشکال مهم در این زمینه به تعیین مالیات مهندسان در زمان کسر سهمیه آنان بر می گردد در حالیکه هنوز درآمدی برای آنان محقق نشده و در سال های بعد این درآمد حاصل می شود. وی پیشنهاد کرد که بهتر است دریافتی مهندسان و نه متراژ سهمیه کسر شده  آنان ملاک محاسبه مالیات باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با تقدیر از همکاری موثر سازمان و مهندسان عضو در ارائه به موقع اظهارنامه و پرداخت مالیات گفت: ما از جامعه مهندسی استان تشکر ویژه داریم. آنان افراد فهیم وصادق هستند که به تکالیف قانونی شان در بحث مالیات عمل می کنند و خوشبختانه در 80 درصد موارد، پرونده های مهندسان از پرداخت مالیات معاف است. 

وی در زمینه حل مشکلات مربوط به محاسبه ارزش افزوده و توجه به دریافتی مهندسان به جای متراژ کسر سهیمه نیز قول مساعد داد.

 نوربخش افزود: در صورت ارائه به موقع اظهارنامه، مهندسان می توانند از انواع مشوق ها و تسهیلات مالیاتی برخوردار شوند.

  مدیرکل امور مالیاتی استان یزدگفت: اختلاف های مالیاتی نیز با حضور نماینده سازمان در هیئت حل اختلاف مسائل بررسی و حل می شود و اگر توافقی حاصل نشد، ما شخصاً از طریق راه های قانونی موضوع را پیگیری و درجهت تعامل فی مابین گام بر می داریم.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد ، توسعه ، آبادانی کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار