ادعای کربی: ما چشمان خود را بر روی فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران نبسته‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد این کشور به راحتی از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران نمی‌گذرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت رسمی وزارت خارجه امریکا؛ "جان کربی،" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری با خبرنگاران، پاسخگوی پرسش‌های آنها بود. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: امروز فرد شماره دو ارتش ایران تهدید به حمله به اقلیم کردستان عراق در شمال عراق کرد این اظهارات چند روز پس از حملات توپخانه ای به روستاهای کردنشین مرزی این اقلیم صورت گرفت، واکنش آمریکا به این موضوع چیست، اظهار داشت: من گزارشهای مربوط به گلوله باران و اظهاراتی را که به آنها اشاره کردید ندیده ام. اینکه شما می گویید ما چشمان خود را به روی اقدامات بی ثبات کننده ایران بسته ایم، نادرست است. ما جزئیات مواردی را که مطرح کردید در اختیار نداریم. من برای کسب اطلاعات بیشتر شما را به وزارت دفاع رجوع می دهم. من گزارشهای عملیاتی در این رابطه در اختیار ندارم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: آیا معامله بوئینگ می تواند سبب میانه رو شدن رفتار ایرانی ها شود، گفت: به نظرم همانطور که وزیر خارجه گفت ما می دانیم که بسیاری از ایرانی ها خواهان روابط بهتر با مابقی جهان هستند. آنها جمعیتی جوان هستند. ما می دانیم که افرادی درکشور هستند که خواهان تعاملات بیشتری با جهانیان هستند. ما در بسیاری از نقاط جهان شاهد این موضوع بوده ایم که زمانی که یک جامعه به طور رسمی تعاملات بیشتری داشته است این موضوع اثرات مثبتی نه تنها بر روی اقتصاد داخلی بلکه بر روی امنیت و ثبات و  رفاه جمعیت داشته است. این موضوع همچنین تاثیر مثبتی بر افزایش روابط سازنده با همسایگان داشته است .اما آیا این موضوع هم در این جا روی خواهد داد؟ توافق اتمی برای بستن راه دسترسی آنها به سلاح اتمی بود و وزیر خارجه بارها در این رابطه صحبت کرده است. او گفته است که اگر این توافق سبب میانه رو تر شدن رفتار ایرانی ها با غرب و توقف اقدامات بی ثبات کننده شود این موضوع خوبی خواهد بود.

وی افزود: ما از مدتها پیش گفته ایم که اگر در نتیجه رفع تحریم ها خواه در بخش رفع توقیف دارایی ها و خواه معامله با شرکت های بانکی پولی حاصل می شود  که برای فعالیت های تروریستی صرف شود ما ابزارهایی برای مقابله با آن در اختیار خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود از ناراحتی کشورش به سبب نظارت بر دیپلماتهای این کشور در مسکو سخن گفت.

جان کربی گفت: آمریکا از ادامه تنگناها و عملیات نظارت بر دیپلماتهای این کشور در مسکو در دو سال گذشته به شدت ناراحت است.
کربی در ادامه اعلام کرد آمریکا این مسأله را در بالاترین سطوح با طرف روسی از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور درمیان گذاشته است. وی در ادامه افزود: تنگناها و عملیات نظارت بر دیپلماتهای آمریکایی از سوی نیروهای امنیتی و پلیس راهنمایی و رانندگی در مسکو به شکل بالایی افزایش داشته و این مسأله ای است که واشینگتن آن را غیر قابل پذیرش می داند.

کربی همچنین گفت اظهارات تازه مقامات روس مبنی بر اینکه دیپلماتهای آمریکایی به قوانین پایبند نیستند، صحیح نیست و مسکو این مسأله را به خوبی می داند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تازگی اعلام کرده بود یک دیپلمات آمریکایی یکی از افراد پلیس را نزدیک سفارت آمریکا در مسکو مورد ضرب و شتم قرار داده است. وی گفت این اقدام پس از آن صورت گرفت که پلیس از این فرد درخواست کرده بود مدارکی را که بیانگر هویت دیپلماتیک اوست، نشان دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۴ تير ۱۳۹۵
خبرنگار هاشون شدن آتش بیار معرکه
والا بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ببرصداتو این امریکایه که فعالیت های بی ثبات کننده درمنطقه انجام میده یک کشور ازاون وردنیا اومده براما زبون درازی میکنه توبرو همون کشور خودت ازاین غلط ها بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ولی چشمان ما کاملا باز؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
بی شعور ولی چمانتان روی جنایات ال سعود خبیث حامیان داعش و کودک کشان صهیونیسم و همه تروریستها مرگ بر امریکا و دوستاران امریکا
اگه قدرت ایران نبود معلوم نبود چی سر منطقه میومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
مرگ بر فراماسون صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۲ تير ۱۳۹۵
اگر چشمانتان را باز باز باز کنید با هم کر وکور وبی عقل و بلکه از دراز گوشان هم پست تر هستید این ندای قرآن ما در باره دشمنان اسلام است
آخرین اخبار