اصفهان؛

بسیاری از معتادان، شاغل هستند

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: بسیاری از افراد معتاد در کشور را افراد شاغل در جامعه تشکیل می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی هادیزاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبارکه که با رویکرد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، افزود: بسیاری از مردم اعتقاد دارند که بیکاری عامل اعتیاد است اما امروز باید گفت اعتیاد عامل بیکاری است.
وی گفت: وقتی فرد شاغلی معتاد شد از کار اخراج و با مشکلات بی شماری در جامعه روبرو می شود.
وی اظهار کرد: امروز اعتیاد بلای بزرگ و تهدید عظیمی است که پیر و جوان، زن و مرد، فقیر و غنی و شاغل و بیکار نمی شناسد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر اصفهان، ورود زنان به چرخه اعتیاد را بسیار نگران کننده عنوان کرد و افزود: با اعتیاد یک زن، کانون خانواده از هم پاشیده می شود و فرزندان نا سالم تحویل جامعه می شوند.
وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان انجام شده است، گفت: نیروی انتظامی اصفهان نیز یکی از قوی ترین پلیس های منطقه به شمار می رود و در کشف مواد مخدر بسیار موفق عمل کرده است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت:با این وجود، تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه پیشگیری از اعتیاد در استان اصفهان اندک است.
هادیزاده گفت: برای اینکه حل معضل اعتیاد باید به سمت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر گام برداریم و خیریه ها و تشکل های مردمی بیش از پیش در این زمینه فعالیت کنند.
فرماندار مبارکه نیز در این جلسه گفت: اقدامات فرهنگی خوبی در زمینه شناسایی تهدیدات مصرف مواد مخدر توسط دفتر مطالعات و تحقیقات ستاد تحول فرهنگی با مدیریت امام جمعه مبارکه انجام شده است.
علی اصغر ذاکری افزود: حذف کامل کشت شاهدانه و پُلُمپ و حذف مکان های عرضه قلیان از مهمترین اقدامات در راستای مقابله با مصرف مواد مخدر و روانگردان ها در شهرستان مبارکه است.
امام جمعه مبارکه نیز در این جلسه گفت: سه کمیسیون زیر مجموعه ستاد تحول فرهنگی در شهرستان مبارکه فعال است.
حجت الاسلام محمدجواد محمدی افزود: کمیته آسیب های اجتماعی یکی از این کمیته هاست که سه معضل را در این شهرستان شناسایی و با استفاده از نظر صاحبنظران راهکارهای پیشگیری از آنها را ارائه کرده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.