مهاباد؛

به روزرسانی سند اجاره موقوفات در آذربایجان‌غربی

۵۰۰۰ سند اجاره موقوفه امسال در آذربایجان‌غربی به روزرسانی و تجدید می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون اقتصادی و بهره‌برداری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت:در سه‌ماه نخست امسال 1050 سند اجاره در استان تجدید و تنظیم و علاوه بر آن حقوق موقوفات هم بروزرسانی شده است.

آیت محمدی افزود: هم اکنون با توجه به فصل کار کشاورزان ، آمار تجدید و تنظیم اسناد اجاره موقوفات در بسیاری از اوقات در شش ماه دوم سال از افزایش قابل توجهی برخوردار است.

وی تصریح کرد : با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حداقل 5000 سند اجاره تا پایان سال به روزرسانی و تجدید می‌شود.

محمدی بیان کرد : امسال سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به منظور دسترسی به داده‌ها و اطلاعات مکانی و توصیفی رقبات و تسریع مطالعات و برنامه‌ریزی علمی و دقیق برای رقبات موقوفات ، اجرای طرح GIS بوده که این استان هم از نیمه دوم پارسال پس از دریافت مجوز لازم ، این طرح را اجرا کرده است.

معاون اقتصادی و بهره‌برداری اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پارسال 1050 رقبه GIS صورت گرفته و در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه بارگزاری شده است افزود: علاوه بر آن ، اطلاعات 7000 رقبه جمع‌آوری شده و در حال بارگزاری است.

محمدی ابراز امیدواری کرد با افزایش تعداد نیروهای شرکت مجری این طرح ، بتوان تا پایان امسال بسیاری از رقبات موقوفات را شامل این برنامه کرد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.