مهاباد؛

آغاز به کار " کمپین سردشت به وقت تیر "

" کمپین سردشت به وقت تیر " کلید خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، جمعی از فعالان مدنی و شهروندان سردشت به مناسبت هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی این شهر ، "کمپین سردشت به وقت تیر" را در فضای مجازی راه اندازی کرده اند.

این کمپین به صورت خودجوش و با هدف آمادگی و حمایت حداکثری شهروندان و مردم جهان از سالروز بمباران شیمیایی سردشت راه اندازی شده است.

در این حرکت نمادین افرادی از سراسر جهان می توانند به این کمپین پیوسته و به مناسبت گرامیداشت شهدای هفتم تیر سردشت با جمله هایی به سه زبان کردی،فارسی و انگلیسی حمایت خود را از مردم و شهدای بمباران شیمیایی سردشت اعلام کنند.

به مناسبت بیست و نهمین سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی سردشت ، کمپین دیگری هم در فضای مجازی این شهرستان با عنوان " سردشت به وقت خردل" راه اندازی شده که این کمپین هم در زمینه انتشار عکس فعال شده است.

شهروندان و فعالان مدنی شهرستان سردشت ، درآستانه7 تیر ، سالروز بمباران شیمیایی سردشت این کمپین ها را در آگاهی بیشتر مردم جهان از مظلومیت مردم بی دفاع سردشت در این حادثه راه اندازی کردند.

گفتنی است ؛ در جریان بمباران شیمیایی سردشت در 7 تیرسال 1366 ، رژیم بعث عراق با استفاده از بمب های شیمیایی ، چهار نقطه پر ازدحام شهر مرزی سردشت در استان آذربایجان غربی را بمباران کرد.

بمباران شیمیایی سردشت ، فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که باعث شد نام این شهر به عنوان اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامگذاری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آغاز ، کمپین ، سردشت ، به وقت ، تیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.