بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ذوب و سرب فلزات به شدت آلاینده است/استان قم پایتخت ذوب و سرب ایران

کارشناس محیط زیست استان قم با بیان اینکه واحدهای ذوب و سرب فلزات به شدت آلاینده هستند، گفت: مجوز واردات باطری را صادر نکرده و با این واحدها به شدت برخورد می‌کنیم.

ذوب و سرب فلزات به شدت آلاینده است/استان قم پایتخت ذوب و سرب ایران
بهشتی کارشناس محیط زیست استان قم در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واحدهای ذوب و سرب این استان اظهار داشت: متاسفانه استان قم به پایتخت ذوب و سرب ایران مبدل شده صنعتی که به شدت آلاینده است و سرب باطری را استحصال می‌کند و در این بین برخی مسئولان متوجه ضرر آن نیستند.

وی تصریح کرد: از چندین سال گذشته با بی برنامگی به واحدهای سرب و فلزات مجوز داده‌اند که اینها مجوز زیست ندارند و یا اینکه روی مجوز آنها دقت نشده و واقعی نیست.

کارشناس محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم اذعان داشت: حدود یک الی2 سال می‌شود که اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به شدت با این واحدها برخورد می‌کند تا معضل برطرف شود.

بهشتی تصریح کرد: متاسفانه محیط زیست تقریبا تنها در برابر واحدهای آلاینده و اصرار برخی مسئولان در جهت استقرار این صنایع آلاینده با توجیه خروج از رکود و اشتغال زایی ایستاده است.

وی تاکید کرد: محیط زیست قم به هیچ عنوان به واحدهای آلاینده مجوز نمی‌دهد، چرا که این واحدها با سلامت عمومی جامعه در ارتباط بوده و آنها را تهدید می‌کند.

کارشناس محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه دستگاه قضا ارتباط بسیار خوبی با محیط زیست داشته و جرائم سنگینی برای تخلفات حوزه طبیعی و انسانی در نظر گرفته، بیان داشت: در صدور مجوز واردات باطری از تمامی کشورهای خاورمیانه به شدت مقابله می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار