همدان؛

پنجمین دوره طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه علوم پزشکی همدان

125 استاد در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی همدان حضور می‌یابند.

پنجمین دوره طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: پنجمین دوره طرح ضیافت اندیشه ویژه استادان در دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور ۱۲۵ نفر از استادان و اعضای هیئت علمی داشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام  داوود خوش‌باور با اشاره به ضرورت برگزاری طرح ضیافت اندیشه گفت: در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است روزها و شب‌های این ماه افضل ساعات است و بهترین و با ارزش‌ترین اعمال در این ماه تفکر، تعمق، اندیشیدنی نو، کارآمد و رسیدن به تکامل و تعالی انسانی است.

حجت‌الاسلام خوش‌باور تشریح کرد: ضیافت اندیشه فرصتی است تا استادان در کنار هم بنشینند و با فکر، تدبر، اندیشه و تبادل نظر آمیخته با معرفت و بصیرت‌افزایی قرآنی از دوره‌های آموزشی، فرهنگی و برنامه‌های ویژه بهره گیرند و اندیشه نو در خود ایجاد کنند و اینگونه تفکر دینی خود را ارتقا دهند.

وی تأکید کرد: مهمترین اهداف برگزاری طرح ضیافت اندیشه استفاده از فضای معنوی این ماه که ماه ضیافت الهی است و بهره‌مندی از فیوضات معنوی این ماه بویژه در لیالی قدر است؛ضیافت اندیشه طرحی برای اندیشه‌ورزی و افزایش زمینه رشد، تعالی اخلاقی، معرفتی و فرهنگی استادان در کنار مباحث علمی است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه عنوان کرد:  اسلامی شدن دانشگاه‌ها به معنای واقعی خود از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود چراکه اخلاق، رفتار، گفتار و منش اساتید نقش مهمی در اسلامی شدن دانشگاه‌ها دارد؛ هم‎اندیشی، هم‌فکری، تبادل نظر و ارتقای بازآموی آموخته‌ها و استمرار در تقید و پایبندی به ارزش‌های دین مبین اسلام از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به عنوان نهادی مذهبی است که تأمین محتوای بروز و کارآمد را بر عهده دارد، افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه بر آن است تا با دعوت از اساتید خوشنام، خبره و توانمند در عرصه‌های علمی و معرفتی در اسلامی‌تر شدن دانشگاه‌ها با توجه به نقش استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در تحقق این امر نقش بسزایی را ایفا کند که خوشبختانه تاکنون در تحقق این امر موفق بوده است.

حجت‌الاسلام خوش‌باور گفت: انتظار داریم اساتید و فرهیختگان دانشگاهی با حضوری پررنگ و نقش‌آفرین در دوره ششم ضیافت اندیشه که شامل معرفت‌شناسی قرآنی در سطح یک و دو است و از دوره‌های فرهنگی و فوق‌برنامه شامل مباحث اخلاقی، مهدوی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی بهره بالایی ببرند.‌

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.