اصفهان؛

نخبه قرآنی آران و بیدگلی مجوز تلاوت ملی را از شورای عالی قرآن گرفت

مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال(ع) آران و بیدگل دریافت مجوز قاری و مؤذن جوان حرم هلال بن علی(ع) از شورای عالی قرآن کشور برای تلاوت در رسانه ملی را خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن عباسیان، در گفتگو با خبرنگاران گفت:محمدجواد نصیری آرانی به همراه  هشت نفر از دیگر حافظان و قاریان ممتاز در رده سنی جوانان برای قرائت در برنامه جزء‌خوانی شمیم قرآن در ماه مبارک رمضان انتخاب شده است.
وی با اشاره به جزء‌خوانی ترتیل این قاری آران و بیدگلی همراه با قاریان جوان و ممتاز کشور در طول ماه مبارک رمضان افزود: این برنامه با عنوان «شمیم قرآن» در امامزاده آقا علی عباس (ع) در حال ضبط تلویزیونی است.
به گفته وی،این برنامه قرآنی تلویزیونی در طول ماه مبارک رمضان هر روز با تلاوت یک جزء قرآن در دو بخش سی دقیقه‌ای بعد از نماز ظهر و بعداز نماز مغرب و عشاء، از شبکه اصفهان پخش می‌شود.
عباسیان افزود: این برنامه در طول سال نیز از شبکه های مختلف سیما پخش خواهد شد.
وی با اشاره به معرفی این قاری آران و بیدگلی در سال ۹۲ از سوی شبکه قرآن و معارف سیما به‌عنوان نخبه قرآنی کشورگفت : نصیری امسال با تایید شورای عالی قرآن کشور برای جزخوانی مجوز لازم  برای جزء خوانی حرم هلال بن علی(ع) را داشت اما با توجه به شرط سنی که توسط شورای عالی قرآن لحاظ شده بود، برای اجرای جزخوانی نوجوانان در حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم آقاعلی عباس(ع) اعزام شد.
به گفته وی،رتبه نخست حفظ کل قرآن کریم در مسابقات دانش‌آموزی کشور سال ۹۰ در اراک،رتبه نخست مسابقات قرائت و ترتیل استانی و کشوری سازمان اوقاف و بسیج، رتبه نخست قرائت قرآن هلال احمر کشور در سال ۹۰ در شهر کرد، رتبه نخست ترتیل، اذان و قرائت سازمان اوقاف، رتبه عالی قرائت سازمان دارالقرآن کریم تهران سال ۹۱، رتبه نخست دومین جشنواره هم آوایی نغمه های آسمانی در سال ۹۱، رتبه نخست رشته حفظ سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان کشور در سال ۹۳، رتبه ممتاز رشته اذان مسابقات اوقاف کشور در سال ۹۴، رتبه نخست کشوری رشته قرائت مسابقات دارالقرآن کشور برخی از رتبه های کشوری این استعداد درخشان قرآنی است.
محمدجواد نصیری همچنین با انتخاب شورای عالی قرآن کریم در جزء‌خوانی قرآن کریم ویژه ماه رمضان سال ۹۱ در امامزاده پنج تن(ع) تهران همراه با قاریان نوجوان و ممتاز استان‌های مشهد، قم، یزد و تهران، کل قرآن کریم را به شیوه ترتیل قرائت کرد که این مراسم در قالب برنامه نسیم وحی در طول ماه رمضان آن سال هر روز از شبکه دو سیما پخش شد.
عباسیان تصریح کرد: ضبط رادیویی سوره های مختلف قرآنی از این استعداد قرآنی در رادیو قرآن برای پخش در طول سال از دیگر افتخارات محمد جواد نصیری آرانی است.
وی اظهارداشت: این نخبه قرآنی  در سال گذشته نیز به پنجمین اردوی آموزشی استعدادهای درخشان قرآنی کشور که به‌همت سازمان دارالقرآن الکریم کشور برگزار شد راه یافت.
به گفته وی،شهرستان آران و بیدگل به دلیل فعالیت‌های شاخص قرآنی در سال‌های اخیر، برای هفتمین سال پیاپی از سوی نهادهای رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است.
شایان ذکر است:مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۲ بنا به توصیه و تشویق محمود لطفی‌نیا از قاریان ممتاز بین‌المللی کشور و به‌همت جمعی از جوانان علاقه‌مند به قرآن در رواق شرقی حرم مطهر راه‌اندازی شده و تاکنون نیروهای مستعد قرآنی را پرورش داده که در عرصه قرآنی کشور و در رقابت‌های قرآنی بین‌المللی افتخارآفرین شده‌اند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.