اصفهان؛

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امیرالمؤمنین(ع) اهتزاز پرچم عزای علوی در هلال بن علی ( ع)

مراسم سوگواری وعزاداری شهادت مولای متقیان امیرالمومنین علیه السلام واهتزاز پرچم عزای علوی بر فراز گنبد محمد هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل برگزارشد.

مدیرروابط عمومی آستان مقدس محمد هلال بن علی علیه السلام در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت :هر سال در ماه مبارک رمضان همزمان با ایام سوگواری امیرالمؤمنین(ع) پرچم عزای علوی صبح زود پس از برگزاری آیین جزء خوانی با حضور قاریان بین المللی قرآن کریم و خادمین افتخاری حرم مطهر با تعویض پرچم سبز رنگ با پرچم سیاه بر فراز گنبد فیروزه ای آستان محمد هلال انجام می شود.
محمد نساج یگانه،قرائت زیارت امین الله، قرائت زیارت حضرت محمد هلال بن علی (ع) و مرثیه خوانی را از جمله برنامه های ویژه آیین تعویض پرچم برشمرد و گفت: مرثیه سرایی ومداحی مهدی فخرالدین،  ذاکر افتخاری حرم در ذکر مصایب حضرت امیرالمؤمنین(ع) از دیگر برنامه های این آیین است.
وی، تعویض پرچم گنبد هلال بن علی(ع) در طول سال به مناسبت های مذهبی در اعیاد و ایام سوگواری شهادت ائمه معصومین (ع) را یادآوری وگفت: این روزها و شب ها، صحن و سرای فرزند بلافصل امیر مومنان علاوه بر برگزاری مراسم احیا در شب های قدر با حضور خطبا ومداحان وذاکرین برجسته کشوری از حضور عزاداران علوی در قالب دسته جات سوگواری وهیات های مذهبی از کاشان وآران وبیدگل و حتی زایران از شهرهای دیگر حال وهوای خاصی دارد.
به گفته وی، مشتاقان و ارادتمندان به مولا علی (ع)، در 21 رمضان که بنا بر سنت واعتقاد دیرینه در این منطقه روز زیارتی این امامزاده محسوب می شود با حضور درحرم مطهر به سوگواری وعزاداری می پردازند.
مسوول پایگاه اطلاع رسانی هلال با تاکید بر اینکه
خیل زائران و مجاوران روزه دار به ویژه کاشانی های ولایت مدار ومتدین وعاشق اهل بیت علیهم السلام اجمعین در روز بیست و یکم رمضان بر اساس رسمی دیرینه واعتقادی راسخ با پای پیاده در قالب دسته عزادار وسیاهپوش از دارالمومنین کاشان خود را به حرم محمد هلال بن علی علیه السلام می رسانند گفت :بهانه این عرض ارادت و حرکت مذهبی شهروندان کاشانی رویای صادقانه ی عالم بزرگ ، ملا حبیب الله شریف کاشانی در سده ی چهاردهم قمری است.
نساج یگانه تصریح کرد :این عالم بزرگوار در رویایی که گلایه ی رسول خدا(ص) را از زیارت نکردن فرزندی از فرزندانش در ایران می شنود روز بعد از این ماجرا، همراه کاروانی از مومنان کاشانی، برای عرض ارادت به آستان مقدس فرزند امیر مومنان (ع) با پای پیاده به راه می افتند و زائر بارگاه نورانی حضرتش می شوندبدین ترتیب از آن پس، این آیین سنتی تا کنون هر سال تکرار وبرگزار می شود.
وی اظهارداشت: به دلیل رؤیای صادقه آیت الله حبیب الله شریف کاشانی از  در خصوص تاکید بر زیارت این امامزاده عظیم الشأن در روز ۲۱ رمضان وتشرف این عالم ربانی به صورت دسته عزا با پای پیاده از کاشان به زیارت هلال بن علی علیه السلام در آران و بیدگل این روز به روز زیارتی حضرت محمدهلال بن علی(ع) شهرت یافته است.
به گفته وی، علاوه بر حضور دسته جات عزاداری از کاشان هیات های مذهبی آران وبیدگل نیز در شب وروز 21 رمضان وشام غریبان شهادت مولا مراسم تاثیرگذار سوگواری، سینه زنی و روضه خوانی شهادت امام علی علیه السلام را با شکوه ومعنویت خاصی در این حرم مقدس برگزار می کنند.
شایان ذکر است :آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری قم و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار