گالری «ایوان» و روایت تجربه زمستانی هنرمندان

تصویر انسان در چهار دهه بعد از انقلاب، در قالب هنر و فیگوراتیوهایی ارزشمند به نمایش گذاشته شده است.

زرتشت رحیمی نمایشگاه گردانی که به تازگی در گالری «ایوان» مجموعه‌ای با عنوان «تجربه زمستان» را از هنرمندان بنام عرصه تجسمی کشورمان برگزار کرده، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه گفت: در این مجموعه بیش از 20 هنرمند از نسل‌های مختلف با آثارشان حضور دارند و در کارهایی که غالباً فیگوراتیو هستند، موضوع انسان را به تصویر کشیده‌اند.

وی افزود: «تجربه زمستان» مجموعه‌ا‌ی حاصل از تجربه مشترک این هنرمندان است که نگاه و دریافت‌های خود را از انسان در 4 دهه بعد از انقلاب به تصویر کشیده‌اند. به همین جهت آثار موجود، مجموعه ای تأثیر گذار از نسل های مختلفی است که به این موضوع پرداخته اند.

رحیمی با اشاره به نگاهی که در این مجموعه وجود دارد، اضافه کرد: نگاهی که خود من به این مجموعه داشتم، پوشش دادن موضوعات سیاسی و اجتماعی بود. اما وقتی وارد کار شدیم، در برخی موارد مثل بازنمایی مسائل اجتماعی، مسائل حسی نیز وارد می شد.

وی ادامه داد: نکته ای که باید مورد توجه قرار دهیم این است که نمایشگاه مذکور نمی‌تواند یک مجموعه جامعه‌شناسانه باشد؛ چون هنرمندان نیز تحلیلگر سیاسی یا اجتماعی نیستند و به گونه‌ای بازتابی از وضعیت خودشان را در این چهار دهه به تصویر کشیده اند و این یک برداشت و نگاه هنری به مسأله انسان بعد از انقلاب است.

نمایشگاه‌گردان مجموعه «تجربه زمستان» با اشاره به تمایلش برای برگزاری این نمایشگاه در فرصت‌ها و فضاهای دیگر خاطرنشان کرد: دوست دارم این مجموعه بعدها در شکل کامل‌تری با همکاری موزه هنرهای معاصر به نمایش درآید. همچنین معتقدم که امکان برگزاری آن در کشورهای دیگر نیز فرصت خوبی را برای معرفی هنرمندان ما و نمایش برآیند هنر فیگوراتیو ایران بعد از انقلاب ایجاد می‌کند.
 
گفتنی است؛ در این نمایشگاه هنرمندانی چون رزیتا شرف‌جهان، خسرو خسروی، فرشید ملکی، بهنام کامرانی، معصومه مظفری، شهره مهران، منوچهر معتبر، نصرت‌الله مسلمیان، افشین پیرهاشمی، محمد خلیلی، مهرداد محب‌علی، علی ذاکری، شهرام کریمی، نزار موسوی‌نیا، حسین خسروجردی، بهرنگ صمدزادگان، شنتیا ذاکرعاملی، سمیرا اسکندرفر، حامد صحیحی، احمد مرشدلو، مکرمه قنبری و داریوش قره‌زاد با آثار خود حضور دارند که برای بازدید از آن ها می توانید تا 9 تیرماه به گالری ایوان مراجعه کنید.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار