حرارتی از جنس هنر در بحبوحه گرمای تیرماه

برنامه گالری‌ها و نمایشگاه‌های هفته اول تیر ماه را می توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گالری ها، نگارخانه ها و مراکز فرهنگی، هنری شهر همزمان با آغاز تیرماه با آثاری نو تازه می شوند و با هنر گرمای دلپذیری را به روزهای داغ تابستانی می بخشند. 

خانه هنرمندان ایران یکی از همان مجموعه هایی است که همواره پذیرای هنرمندان و هنردوستان بوده و هست.

این خانه از 2 تیرماه میزبان چهارمین دور نمایشگاه مهمانی هنر شده است.
در این نمایشگاه حدود 100 اثر در قالب نقاشی، خط و نقاشی‌خط از 54 هنرمند بنام کشورمان به نمایش گذاشته شده.

فرامرز پیلارام، نصرالله افجه ای، جلیل رسولی، عین الدین صادق زاده، احمد آریامنش، رضا مافی  از جمله شرکت کنندگان در این مجموعه هستند.

این خانه همچنین با برنامه هایی وی‍ژه شب های قدر این ایام را گرامی می دارد.
 

گالری شیرین

این  مجموعه از جمعه 4 تیر نمایشگاه گروهی با حضور 12 هنرمند را برگزار می کند.

در این نمایشگاه که توسط سعید احمدزاده جمع آوری شده، کیانا قاسملو، فرشته فتحعلی زاده، فاطمه صادقی، عسل دینبلی، فرشته فروغی، رقیه کاظمی، حامد نظم ده، یاسمن فولادده از هنرمندان این نمایشگاه هستند که با آثارشان در اینجا حضور دارند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه که با عنوان «انعکاس» برگزار شده تا 23 تیر برقرار است.
 

سه در سه

«سه در سه» عنوان نمایشگاهی است که از جمعه در گالری اُ برپا می شود.

در این نمایشگاه فرید جعفری سمرقندی، شبنم قفقازی و الهام حاج دایی با آثار خود در قالب حجم و چیدمان حضور دارند.  

برای بازدید از این نمایشگاه می توانید تا 15 تیر به گالری مذکور مراجعه کنید.
 

گالری 7 ثمر

10 نفر از هنرمندان عرصه نقاشی دور هم گردآمده اند و نمایشگاهی در قالب این رشته را از 4 تیر در گالری 7 ثمر برگزار می کنند.

هایده زرین بال، مژگان الله داد، ثریا ایرانشهر، نگار وفایی، لینا نادر پور، نیوشا اصغری و ... از هنرمندان این مجموعه هستند.

تا 16 تیر برای بازدید از این نمایشگاه فرصت دارید.
 

گالری نگر

نمایشگاهی با  عنوان «نه میبارم نه پایان میابم» از 4 تیر در گالری نگر برگزار می شود. در این نمایشگاه 8 هنرمند با آثارشان در قالب نقاشی حضور دارند.

در متنی راجع به این نمایشگاه نوشته شده: كنار هم قرار گرفتنِ آثاری كه در مجموعۀ « نه می‌بارم، نه پایان می‌یابم » گرد آمده‌اند، گستردنِ طیفی را می‌ماند كه از كمینه‌گرایی و كنش‌نماییِ طراحی تا جزییات‌پردازی و واقع‌نماییِ نقاشانه را در بر می‌گیرد و به نمایش می‌گذارد. این آثار، چه آنگاه كه به مدد وام‌گیریِ خلاقانه از ظرفیت‌های طراحی با رویكردی تصویر‌گرانه به ترجمۀ تخیل زایندۀ هنرمند می‌پردازند – و به این سبب، در استفاده از عناصر بصری مانند رنگ مقتصد جلوه می‌كنند -  و چه آن هنگام كه از اساس - با تمام الزام‌ها، فرصت‌ها و محدودیت‌های بصریِ آشنا – نقاشی كردن را در افق خواست هنرمند می‌نشانند، زنجیرۀ به‌هم‌پیوسته‌‌ای از تجسمِ پُرمعنای خیال‌پردازی را، فارغ از دغدغۀ محدودیت‌های رسانه‌ای كه به خدمت می‌گیرند، جلوه‌گر می‌سازند.

همۀ آنها، فارغ از ابزاری كه از آن استفاده می‌كنند یا كارمایه‌ای كه برای نقش‌اندازی برمی‌گزینند، بدون تردید در گشودن عرصه‌ای برای میدان دادن به جوشش تصاویرِ برآمده از رویاهای مشترك‌شان، در یك جناح جای می‌گیرند. تمامیِ آنها نمایندگان نسل نوپایی از هنرمندان جوان هستند كه به تجربه‌ورزی، تأمل و اكتشاف در ساحت نظر و عملِ هنرمندانه، همچون الزامی تعیین‌كننده برای ترسیم نقشۀ راه آینده‌شان می‌نگرند و به آن التفات دارند. حاصلِ چنین خواستی، چشم‌اندازی از آثاری متنوع و متفاوت - اما در اساس برآمده از بنیان‌های مشترك - است كه در قالب این نمایش درخشان در معرض تماشا قرار گرفته‌اند.

برای بازدید از این نمایشگاه تا 9 تیر فرصت دارد.
 

گالری اعتماد یک

گالری اعتماد یک و دو از جمعه نمایشگاه گروهی را با 24 هنرمند برگزار می کند.

در این نمایشگاه آثار نفیسی از این هنرمندان در قالب نقاشی وجود دارد که برای بازدید از آن می توانید تا 15 تیر به این گالری مراجعه کنید.



گزارش از: فاطمه شهدوست


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار