مسی خداحافظی کرد؛

پايانی تلخ بر افسانه ای زنده

ليونل مسی با شکست در فينال رقابت های کوپا آمه ريکا از تيم ملی آرژانتين خداحافظی کرد تا پايانی تلخ برای يک افسانه زنده باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ، ساعت 7:10 صبح امروز ، شايد مهم ترين اتفاق فوتبالي ليونل مسي در آلبي سلسته رقم خورد. ديدار تيم هاي آرژانتين و شيلي در فينال کوپا آمه ريکا در 120 دقيقه وقت قانوني بدون گل به اتمام رسيد و ضربات پنالتي مشخص کننده تيم قهرمان کوپا 2016 بود.مسي اولين بازيکن تيم ملي ارژانتين بود که پشت توپ قرار گرفت و توپ را به بيرون زد تا آب سردي بر پيکر شاگردان تاتا مارتينو در اين ديدار باشد.ضربه هاي پنالتي شيلي نيز يکي پس از ديگري گل مي شد تا در ساعت 7:27 دقيقه بدترين اتفاق ممکن براي مسي و تيم ملي آرژانتين رقم بخورد.

////////////
آرژانتين فينال کوپه امريکا را مانند دوره قبل به شيلي باخت و براي سومين بار پياپي اين تيم همراه با فوق ستاره خود در فينال يک رقابت بزرگ شکست خورد و به مقام نائب قهرماني بسنده کرد اما مهم ترين اتفاق اين ديدار پس از بازي رخ داد.، مسي از دنياي فوتبال ملي خدحافظي کرد.



* مسی از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد


////////////

مسي پس از بازي با چشماني اشک بار در زمين حضور داشت و شادي بازيکنان شيلي را مشاهده مي کرد ، وي در ضربات پنالتي يک ضربه را از دست داد و پس از بازي با خبرنگاران گفتگو کوتاهي داشت که مهمترين بخش گفتگو مسي پيش از ورود وي به اتوبوس حامل تيم ملي‌ آرژانتين اين بود که گفت:
فوتبال ملی‌ برای من تمام شده است. هر کاری می‌‌شد کردم. دردناک است که قهرمان نشویم.


////////////

حال مسي از تيم ملي آرژانتين خداحافظي کرد تا رکورد بيشترين گل زده آلبي سلسته مشترک بين وي و باتي گل (گابريل باتيستوتا) باشد.
ليونل آندرس مسي ملقب به مارادوناي کوچک يا کوتوله آرژانتيني متولد 24 ژوئن 1987در شهر روزاريو آرژانتين است.وي فوتبال خود را از باشگاه نيو اولد بويز آغاز کرد و درسال 2001 به بارسلونا پيوست.وي در سال 2005 به همراه تيم زير 20 سال آلبي سلسته با رهبري خود عنوان قهرماني جام جهاني را کسب کرد و بعد از آن نيز به تيم کمتر از 23 سال آرژانتين کمک کرد تا در المپيک 2008پکن ، صاحب مدال طلاي فوتبال شود . در جام جهاني 2006 برابر صربستان و مونته نگرو همه حرکتها و حملات تماشايي او را به ياد دارند و همچنين بازي فوق العاده وي در سال 2007 کوپا آمه ريکا برابر مکزيک زبان زد است.


////////////
لحظات به یاد ماندني وي در بازي برابر برزيل سال 2012 و هتريک ليونل درآن بازي که منجر به پيروزي 4-3 تيمش شد تمام دنيا را شيفته خود کرد و در جام جهاني 2014 نيزعملکرد خوبي داشت ،در مرحله ي گروهي 4 گل زد و با بازي هاي خوب ، تيمش را تا فينال رساند اما در ديدار پاياني مغلوب ژرمن هاي آماده شد.
مسي در 113 بازي گذشته خود در تيم ملي آرژانتين 55 گل به ثمر رساند و اين در حالي است که وي در باشگاه بارسلونا 312 گل زده است.از افتخارات ليونل مسي در تيم ملي آرژانتين مي توان به قهرماني جوانان جهان در سال 2005 ، مدال طلا المپيک سال 2008 ، نائب قهرماني جام جهاني 2014 ، نائب قهرماني رقابت هاي کوپا آمه ريکا در سال هاي 2007 ، 2015 و 2016 ، بهترين بازيکن جوان رقابت هاي کوپا آمه ريکا سال 2005 و... اشاره کرد.


پایانی تلخ برای یک افسانه زنده/ اعجوبه آرژانتینی رفت

حالا ليونل مسي با تمام افتخاراتش از دنياي ملي خداحافظي کرد تا تا پاياني تلخ براي يک افسانه زنده باشد. هر چند که بازی های زیبا و نمایشی وی هیچ گاه از ذهن فوتبال دوستان پاک نمی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار