آغاز انتخابات پارلمانی در اسپانیا

انتخابات پارلمانی اسپانیا صبح امروز در سراسر این کشور آغاز شد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ انتخابات امروز اسپانیا که دومین انتخابات پارلمانی این کشور در شش ماه اخیر محسوب می شود، یک روز پس از اعلام نتایج همه پرسی سرنوشت انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار می شود.

از دسامبر گذشته که حیات سیاسی اسپانیا با یک بن بست عمیق روبرو شد، دومین بار است که مردم این کشور برای تجدید اعضای پارلمان کشورشان به پای صندوق های رای می روند.

بیش از سی و شش میلیون نفر از شهروندان اسپانیا به شرکت در این انتخابات دعوت شده اند تا مشخص کنند آیا با ابقای جناح راست در قدرت موافق هستند یا این که مایلند ائتلاف چپ رادیکال یونیدوس پومدوس ( با اتحاد می توانیم) به قدرت برسد.

بسیاری از احزاب سیاسی جدید در اسپانیا از قبیل سیودادانوس ( راستگرای میانه) و پومدوس ( چپگرای مخالف ریاضت) در سالهای اخیر در صحنه سیاسی اسپانیا ظهور کرده اند و با موضع گیریها و سیاست های خود موفق شده اند حمایت افکار عمومی را جلب کنند همین مسئله موجب کاهش حمایتهای مردمی از حزب حاکم یا سوسیالیست های اسپانیا شده است. 

بحران اقتصادی و بیکاری فزاینده که دولتهای پیشین اسپانیا را به اتخاذ ریاضت اقتصادی مجبور کرده است، مهمترین چالشهای فراروی دولت آتی این کشور هستند. کمیسیون اروپا اعلام کرد اسپانیا در سال 2016 نیز قادر نخواهد بود به اهداف خود در زمینه بودجه دست پیدا کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار